מיני מציגה גרסת דיזל, ממש חזקה
ב.מ.וו מציגה את גרסת הדיזל החזקה ביותר של המיני הקטנה והאופנתית, מבלי לוותר על מערכות לחסכון בדלק והקטנת זיהום. המנוע יוצע בכל דגמי החברה כבר בקרוב, אך ספק רב אם יגיע כלל ארצה
אופציית דיזל נוספת למיני, הפעם עם שרירים. אחד המותגים המסעירים בתעשיית הרכב בעידן הנוכחי, מיני הגרמנית-בריטית, מציג מנוע דיזל חזק במיוחד עבור המיני הקטנה. מדובר ביחידת הדיזל המוכרת - סדרה 1 ו-3 למשל - של ב.מ.וו, בנפח 2.0 ליטר, הספק מרבי של 143 כ"ס ומומנט נדיב במיוחד של 31 קג"מ. המנוע החדש יניע את דגמי קופר SD החדשים, בזמן שבגרסאות ה-D ימשיך לשמש הדיזל בנפח 1.6 ליטרים. מלבד הספק גבוה, גרסאות ה-SD מצויידות במגוון מערכות שתפקידן צמצום צריכת הדלק ופליטת מזהמים, ויכנסו לשיווק באירופה ברבעון השני של שנה זו.
כדאי להזכיר כי המנוע החדש מסמן זינוק ניכר בכוח העומד לרשות נהג מיני-דיזל. עד עתה הוא נאלץ להסתפק ב-90 או 112 כ"ס שייצר ה-1.6 המוכר והוותיק. למנוע החזק תשודך תיבת שישה הילוכים ידנית כסטנדרט, או שישה הילוכים אוטומטית כאופציה בתשלום נוסף. לטובת הפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים, קיבלו דגמי ה-SD גם מערכת עצור וסע, ואגירת אנרגיית בלימה. עם נתונים של 114 גרם CO2 לק"מ וצריכת דלק של 23 ק"מ לליטר, השיטה - לפחות מבחינה רשמית - עובדת.
הקופר SD מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות, ומהירותה המרבית עומדת על 215 קמ"ש. אגב, יש גם ביטוי ויזואלי לדיזל המהיר - פגוש הכולל כונסי אוויר נדיבים, לטובת יניקה יעילה. מאחור תמצאו פתח פליטה כפול - כצפוי.