שתף קטע נבחר
 

האופנוע בדיוני, מערכות הבטיחות כבר בדרך

אתם עשויים להניח שהכלי בתמונות הוא לא יותר מתרגיל בעיצוב. יכול להיות שאתם צודקים, אבל את מערכות הבטיחות העתידניות שהוא כולל, היינו שמחים לקבל באופנועים הסדרתיים של היום

 

איגור צ'ק נולד בוולדיווסטוק, מזרח רוסיה. והבחור הצעיר (26), הספיק לחוות לא מעט. בגיל חמש עבר עם משפחתו ליפן, לתקופה של חמש שנים. חזר לרוסיה, ולאחר שלוש שנים שוב עקר עם הוריו, הפעם לסיאטל, ארה"ב. צ'ק חובב העיצוב שמתגורר ועובד בלוס אנג'לס, הספיק ללמוד את המקצוע, והוסיף בינתיים לקורות חייו גם מספר שנות עבודה במחלקת העיצוב של נוקיה.

 

  • לאתר הדו-גלגלי החדש של טל שביט: Doogri

 

אלא שמכשירים סלולריים פחות משכו אותו - ואילו אופנועים יותר. לכן החליט להתמחות ולעסוק בעיצוב כלים דו-גלגליים - וכפי שאתם יכולים לזהות בתמונות המצורפות, חלק מהפרויקט השני שיצר מלמד שיש לו בהחלט מה להציע.


 

עיבוד המחשב הוא לכלי תחת כנפי המותג Izh (מבוטא איז'), יצרן אופנועים השייך לחברת Izhevsk Mechanical Works (ובקיצור, Izhmash). החברה הזו אולי מוכרת לכם (אם כי אין הרבה סיכוי לכך) כייצרנית הקלצ'ניקוב המפורסם, אך עוסקת גם בכלי רכב. למשל, האופנוע הראשון של החברה הופיע בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ומאז יוצרו לא פחות מ-11 מיליון יחידות, רובן ככולן לשווקים פנימיים של הגוש הסובייטי. מה שמסביר מדוע למרות הכמות האדירה, המותג הזה כמעט ואינו מוכר במערב.

 

כיום מיוצרים האופנועים כחטיבה נפרדת, ששרדה תחת השם Izhevsk Motorcycles. המותג הזה משווק לקהל ארבעה דגמים עממיים ומיושנים להפליא, עם מנועים דו-פעימתיים בנפחים מ-50 ועד 350 סמ"ק. צ'ק לעומת זאת, אפשר לדמיונו להמריא, ויצר תחת ידיו קונספט מרחיק לכת אשר מעבר למכניקה המתקדמת, נותן גם פרשנות עיצובית מודרנית ומענינת לנושא הדו-גלגלי.

 

לדבריו, הכלי המוצג שואב השראה מסויימת מהדגם הראשון של איז', ה-Izh-1 שיוצר ב-1927. באותם ימים מדובר היה ב אופנוע מתקדם למדי, עם מנוע V-טווין בנפח 1.2 ליטר המותקן בניצב, כמו במוטו-גוצי. בגרסה החדשה מחבר לו איגור (תיאורטית כמובן) הנעה היברידית. מנוע V-טווין בנפח 850 סמ"ק ו-140 כ"ס יספק כוח קונבנציונלי, ומנוע חשמלי בגלגל האחורי יספק עוד 109 כ"ס (80 קילוואט). מנוע הבנזין אגב, עשוי בחלקו מתרכובת פלסטיק חזקה וחסינת-חום. וזה עוד לא הכל. מערכת בלימה מגנטית (עם גיבוי הידראולי) תהיה אחראית לבלימת כ-250 כ"ס של הספק משולב, השליטה על תפעול המצמד והעברת ההילוכים תהיה אלקטרונית, והמצערת תופעל אף היא שלא בדרך המקובלת, אלא אלקטרונית.


 

וזה ממש לא הכל. איגור שילב מאפייני היי-טק שהיינו מאד שמחים לקבל כמוצרים סדרתיים קיימים. למשל שתי כריות אוויר, אחת בחזית כדי לשמש כחיץ סופג-אנרגיה ולהגן על הולכי רגל במידה מסויימת, ואילו השניה מופעלת מאזור מיכל הדלק, כדי להגן על הרוכב. בנוסף יש חיישני שטחים מתים, קצוות-כידון רוטטים כדי להתריע על קרבה מסוכנת למכוניות, מערכת מכ"ם-התראה בשילוב מצלמה קדמית, בקרת משיכה המכוונת את עצמה אוטומטית לפי רמת האחיזה הקיימת, GPS, מחשב עם צג-מגע, אפשרות ראיית לילה, ממשק לטלפון סלולרי - כולן מערכות הקיימות במכוניות אגב.

 

עכשיו רק צריך לייצר את הדבר הזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים