צפו בפרסומות הסופרבול בלי לצפות בסופרבול
השנה החליטו המפרסמות בסופרבול להעלות את הפרסומות שלהן ליוטיוב ימים לפני המשחק. מדוע הן שברו את טקס הפולחן של האמריקנים?
לא איכפת לכם מפוטבול? אל תרגישו רע, גם לג'ון קליז לא. החברות המפרסמות בסופרבול החליטו ללכת לקראתכם, הצרכנים, ולהעלות את הפרסומות היקרות שלהן ליוטיוב דווקא ימים לפני המשחק, לא אחריו. יצרנית הרכב פולקסווגן כבר קיבלה 12 מיליון צפיות לפרסומת שלה והדהוד גדול מאוד ברשתות החברתיות.
העלינו את הפרסומות לעמוד הפייסבוק שלנו . בואו להגיב עליהן
המדיה החברתית שינתה את החוקים
לא כל המפרסמות העלו את הפרסומת המלאה ליוטיוב. חלקן העלו קטע מהפרסומת וחלקן אף הגדילו ראש ויצרו קדימון לפרסומת - דבר שנראה מגוחך במבט ראשון, אבל הגיוני לגמרי אם אתם מבינים את הטקס האמריקאי של צפייה בפרסומות הסופרבול.
קדימון לפרסומת של סניקרס
מה גורם לחברה לפרסם את פרסומת הדגל שלה, פרסומת הסופרבול, ימים לפני האירוע? גולשים מאמינים שזו הדרך הכי טובה ליצור באז למותג. מעריצים של חברות כמו דוריטוס, מוטורולה, פפסי, ועוד, יעשו את יחסי הציבור עבור החברות האלה לפני שבכלל שודרה פרסומת.
הפרסומת של דוריטוס
הקשר של אפל לסופרבול
חשבתם שתקראו כתבה בערוץ המחשבים בלי לשמוע על סטיב ג'ובס? ההתרגשות סביב פרסומות הסופרבול נראה לנו היום כמובן מאליו, אבל לא תמיד הסופרבול היה מוקד משיכה לפרסומות יקרות ומושקעות. את הטרנד הזה יצר סטיב ג'ובס, עם הפרסומת המהפכנית למחשב המקינטוש בסופרבול של 1984. הפרסומת, שבויימה על ידי רידלי סקוט (בלייד ראנר, הנוסע השמיני), יצרה כל כך הרבה רעש בעולם הפרסום ונחשבת לאחת הפרסומות הטובות בהיסטוריה. לאחר שידורה בסופרבול 1984 נוצר הסטנדרט שעל פיו פרסומות שמשודרות בסופרבול צריכות להיות מאוד מושקעות מבינה כספית או רעיונית. כיום המחיר לספוט של 30 שניות בסופרבול עומד על כ-3 מיליון דולר.
בסופרבול הקרוב תשדר מוטורולה שתי פרסומות למחשב הטאבלט שלה, כתגובה (מאוחרת) על פרסומת ה-1984 של אפל:
ו-15 שניות מתוך 60 שישודרו בסופרבול:
איזו פרסומת הכי אהבתם? איפה אתם רואים את הסופרבול הלילה? ספרו לנו בטוקבקים.
הטיימס סקוור: עכשיו ללא פרסומות! >>