שתף קטע נבחר

 

עידוק ברשת: סוד מחיר האינטרנט

בטורו החדש תוהה עידוק למה בזק וחברות הסלולר לא מספרות לנו כמה באמת עולה לגלוש דרכן, חוקר את השפעת המסך הרחב על קרייני חדשות ותוהה למה שחקניות הפורנו שונאות את מצלמות ה-HD

<< המולטיספירה: רבנים וכוכבות פורנו נגד פייסבוק

 

החוק בישראל מחייב חנויות לסמן מחירים על גבי המוצרים. במוצרי מזון, תווית המחיר צריכה להציג לא רק את מחיר המוצר, אלא גם את המחיר למידה אחידה (100 גרם או 100 מ"ל), כדי להקל על ההשוואה בין מוצרים דומים בחבילות שונות. חנות שלא תסמן מוצרים תיקנס.

 

בואו להגיב בעמוד הפייסבוק של ynet

 

החוק הזה לא חל על חברות תקשורת. בזק מנצלת את העובדה הזאת ונמנעת מפרסום מחירי חבילות תשתית האינטרנט באתרה. חיפוש באתר העלה מידע חלקי בלבד: מחירי מבצע ללקוחות חדשים ומחירי חבילות NGN.

 

שאלתי בדף הפייסבוק של בזק למה אין מחירים באתר, והתשובה היתה: "בבזק קיים מגוון רחב של מסלולים המותאמים באופן אישי לצרכי הלקוח, ובאופן טבעי יותר נוח ונכון להתאימם במוקד השירות בשיחה עם נציג". בתרגום לעברית: למה שנאפשר לכם לעשות סקר שוק, להשוות מחירים ולהגיע להחלטה מושכלת? במקום זה נאלץ אתכם להתקשר לנציג מכירות, שההבדל בינו לבין בולדוג שנושך לכם את הצוואר הוא שהבולדוג מתעייף ומרפה בסופו של דבר, ואילו הנציג לא ישחרר עד שתיכנעו ותרכשו את החבילה.

 

הופתעתי לגלות שבהוט, שלא מצטיינת בשירות לקוחות, דווקא מפרסמים את המחירים באתר. אלא ששיחה למוקד המכירות חשפה תשלום נוסף שלא מוזכר לצד המחירים באתר, דמי התקנה של 50 שקל ללקוחות חדשים.

 

כמה עולה סלולר?

בסלולר קשה הרבה יותר להשוות מחירים. בעוד ספקיות האינטרנט (תשתית וחיבור) מציעות מוצרים דומים במחירים חודשיים קבועים, חברות הסלולר מציעות מגוון מסלולים המורכבים מרכיבים רבים (שיחות בתוך הרשת, בין רשתות, סמסים, אינטרנט וכו'), כשהמחיר אינו קבוע אלא נקבע על פי דפוסי השימוש של הלקוח.

 

את המכשול הזה ביקשו להסיר אנשי צוות הסלולר של "פרויקט גל", פרויקט התנדבותי של סטודנטים מאוניברסיטאות תל אביב והעברית לתיקון עוולות חברתיות. בסוף דצמבר הפכה היוזמה להצעת חוק פ/2791/1  של ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד. "צרכנים רבים אינם מסוגלים להבין את תוכן העסקאות ותכניות החיוב בהן הם מתקשרים, או להשוותן לעסקאות מקבילות בחברות שונות", כתב אקוניס בדברי ההסבר לחוק. "תכליתה העיקרית של הצעת החוק היא להגן על הצרכנים ועל התחרות בשוק הטלפונים הסלולרים, על ידי גילוי מידע בהיר וברור, באופן שיאפשר את הבנת תוכן העסקאות האפשריות הקיימות אצל בעלי הרישיון השונים, וכן השוואה בין עסקאות שונות".

 

ההצעה קובעת שמשרד התקשורת יפעיל אתר להשוואת מחירים, המבוסס על נתוני הצריכה האישיים של כל לקוח. למשל, אם אתם מדברים 300 דקות בחודש בתוך הרשת ו-100 מחוצה לה, שולחים 500 סמסים ולא מתחברים לאינטרנט, תוכלו להזין את הנתונים הללו באתר ולקבל את כל המסלולים שמתאימים לכם, אצל כל הספקיות, מסודרים לפי מחיר. הספקיות יעבירו למשרד התקשורת את המידע על המסלולים, ויחוייבו לספק מידע עדכני ואמין ולעמוד מאחורי הצעות המחיר.

 

ומאיפה תשיגו את המידע על הצריכה האישית שלכם? ספקיות הסלולר יחוייבו לתת לכם את המידע הזה לבקשתכם, בתוך יומיים ומבלי לגבות תשלום. אפשר להעריך שברגע שתגישו בקשה כזאת, ספקית הסלולר שלכם תבין שאתם בודקים אופציות, ותמהר להציע לכם חבילה משתלמת יותר או מבצע על החבילה הקיימת. ספקית שלא תעביר לכם את המידע, או שלא תספק מידע לאתר השוואת המחירים, תיקנס בעשרת אלפים שקלים על כל הפרה ללא הוכחת נזק.

 

ברוחב יד

כניסתה של הטלוויזיה בהפרדה גבוהה הביאה איתה אתגרים חדשים. אחד מהם הוא החשש של שחקנים ומגישים שמופיעים בטלוויזיה מהחדות שבה הצופים יוכלו לראות את הפגמים בעורם ובפניהם, שהוסתרה עד כה על ידי איפור משולב באיכות תמונה ירודה.

 

"כולנו מזדקנים, וההפרדה הופכת טובה יותר", אמרה בלינדה ג'נסן, חזאית בת 40 המשדרת בתחנת KARE-TV במינסוטה, בראיון לאתר TwinCities.com לקראת המעבר של התחנה שלה ל-HD באמצע השנה שעברה. האיפור המקובל בטלוויזיה לא מתאים ל-HD, וההמלצה היא להימנע ממנו או להחליפו באיפור מרוסס באיירבראש, שנותן מראה פחות מלאכותי. חלק מהמגישים משתמשים בזריקות בוטוקס להעלמת קמטים, ואחרים שקלו לקדם את פני ה-HD בניתוחים פלסטיים.

 

ואם מגישים שרק פרצופם חשוף למצלמה חוששים מ-HD, אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה זה מטריד את תעשיית הפורנו, שמרבה בקלוז-אפים על עור חשוף, וחושפת צלוליטיס, קמטים, פצעונים, שיער גוף, חבורות, שומות וסימני מתיחה. הפתרונות שם כוללים שינויי תאורה, הימנעות מזוויות צילום מסויימות, דיאטות, כושר, תרסיס שיזוף מלאכותי, ניתוחים פלסטיים וגם תיקון ליקויים באמצעות כלי עריכה גרפיים בשלב הפוסט-פרודקשן.

 

אבל יש בעיות שאפשר לגלות רק בדרך הקשה. אוון קונפלנטי, מגיש חדשות בתחנת KPRC ביוסטון, טקסס, חזר מהפרסומות והניף אצבע משולשת כלפי מישהו באולפן תוך כדי שהוא ממשיך לקריין בלי להתבלבל. קונפלנטי רגיל כנראה לשידור בפורמט 4:3, עם גבולות מסך צרים יותר, אולם שכח שהתחנה משדרת גם בפורמט הרחב 16:9, שם נחשפה המחווה המגונה בפני הצופים.

 

בקרו בחדר 404, הבלוג של עידו קינן, ודברו איתו גם במייל , בטוויטר ובפייסבוק

 

ויקיליקס מועמד לפרס נובל לשלום >>

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים