ישראייר שברה את השוק לאילת: טיסה ב-99 ש"ח
חברת התעופה תשווק טיסות בפברואר ובמרס, משדה דב לאילת, ב-99 שקל לכיוון. מדובר במהלך אסטרטגי מאחר והתחרות שגדלה עם כניסתה של אל על השפיעה בעיקר על נתב"ג, המקום היחיד ממנה יכולה אל על לטוס דרומה בישראל
שוק הטיסות לאילת נשבר: אם מישהו חיפש עוד הוכחה למהפכה שיצרה הכניסה של חברת אל על לשוק הטיסות לאילת בקיץ האחרון - שוק שהיה נחלתם הבלעדית של החברות ישראייר וארקיע - הוא יכול למצוא אותה בהכרזה של חברת ישראייר מהיום.
החברה הודיעה כי תשווק כרטיסי טיסה בחודשיים הקרובים, בפברואר ובמרס, משדה דב לאילת, במחיר של 99 שקל לכיוון. מדובר במהלך אסטרטגי יוצא דופן, מאחר והתחרות שגדלה עם כניסתה של אל על השפיעה בעיקר על נתב"ג, המקום היחיד ממנה יכולה אל על לטוס דרומה בישראל.
נתוני רשות שדות התעופה הצביעו מאז שאל על החלה בטיסותיה לאילת על גידול של עשרות אחוזים בכמות הנוסעים הישראלים שירדו לאילת מנתב"ג, ולזינוק כללי בהיקף הטסים בטיסות פנים ארציות בארץ, מ-452 אלף נוסעים ב-2009 ל-674 אלף נוסעים אשתקד. לפי הנתונים של רשות שדות התעופה, במהלך 2010 טסו בטיסות פנים ארציות באל על 101 אלף נוסעים, לעומת 191 אלף בישראייר, ו-379 אלף בארקיע.
לפני שמשרד התחבורה אישר לאל על לפתוח את הקו לאילת, ניהלה חברת ישראייר ביחד עם חברת ארקיע מאבק משפטי בבג"צ נגד ההחלטה, ואחת הטענות שהועלו הייתה שפתיחת הקו לחברה התעופה הישראלית הגדולה, עלולה להביא לשבירת השוק. גורמים בענף התעופה הרימו גבה היום נוכח המהלך של ישראייר, שלמעשה "שוברת" את השוק בעצמה, ועוד "במגרש הביתי", שלה, שדה דב.
בחברה העדיפו שלא להתייחס לפניית ynet בנושא. דורי שושן, סמנכ"ל השיווק של ישראייר, אמר: "מדובר במחיר חסר תקדים לטיסות היוצאות משדה דב. אין לנו ספק כי המבצע יעלה את הביקושים בקרב הקהלים השונים, תושבי מרכז הארץ ותושבי אילת. עד כה, כל מבצעי ישראייר והחברות המתחרות היו לטיסות היוצאות מנתב"ג. שדה דב הינה יעד נוח ויעיל עבור אנשי עסקים ומשפחות הטסים לאילת או ממנה למרכז". בחברה ציינו עוד כי הקו לאילת פעיל מאוד וכולל כ-20 טיסות מידי יום.