מסירות דו-גלגלי: 2011 נפתחת בסימן עלייה
יבואני הרכב הדו-גלגלי יכולים סוף סוף לחייך. החודש החולף הסתיים עם מספר מכירות גבוה יותר מחודשים מקבילים בשנתיים האחרונות. סאניאנג מוביל את הטבלה בפער ניכר
מסירות חודש ינואר בשוק הדו-גלגלי, מפגינות סוף-סוף מגמה מעודדת. על-פי נתוני רישוי של איגוד היבואנים, עלו בינואר 1,362 כלים דו-גלגליים חדשים על כבישי ישראל, וזו עליה בכל החזיתות: לא רק גידול של 14% בהשוואה לינואר 2010 (כאשר השוק היה בשפל, כחודשיים לאחר העלאת תעריפי הביטוח), אלא גם עליה של 21% לעומת ינואר 2009 - הרבה לפני מהלומת עליית התעריפים.
הנתון מעודד במיוחד, אם מביאים בחשבון כי יתכן שלא כל הכלים שנמכרו בינואר כבר מופיעים בנתונים, כפי שקורה לעתים קרובות. עכשיו צריך להמתין ולראות אם אכן מדובר במגמה, ולא רק בחודש אחד של עליה.
בין המותגים אין הפתעות. סאניאנג ממשיך להיות המותג הדו-גלגלי הנמכר בישראל, ובפער ניכר. אחריו ממוקם קימקו, אף הוא בפער משמעותי משאר השוק. מעניין לציין כי בעוד סאניאנג הגדיל את מסירותיו בשיעור מרשים של כ-22%, מסירות קימקו דווקא ירדו ב-14%. עופר-אבניר, יבואני קימקו, יכולים להתנחם בביצועים טובים של מותגי קבוצת פיאג'ו האיטלקית, ששמרה על המקום השלישי בו היא מחזיקה מאז יוני 2010.
ימאהה במקום הרביעי (וצמוד מאד לפיאג'ו), ולכן הוא המותג היפני המצליח ביותר, לפני הונדה, עם חודש המכירות הטוב ביותר שלה, מזה כחצי שנה. חמשת המותגים הללו הם היחידים בשוק שמכרו יותרמ-25 כלים במהלך כל החודש.
חמשת הגדולים
1. סאניאנג, 524
2. קימקו, 362
3. פיאג'ו, 128
4. ימאהה, 126
5. הונדה, 83