שתף קטע נבחר

פורשה קאיין S: מי באמת אשם בתקלות

רכב הפנאי היוקרתי והסופר-יקר החל לגמגם תוך כדי נסיעה לפני כשנה וחצי. מאז ועד היום לא הצליח איש לפתור את הבעיה. בעל הרכב מאשים את היבואנית, למרות שייבא את הרכב מחו"ל והתקין בו מערכות שונות. היבואנית טוענת כי זו בדיוק הבעיה...

בתחילת נובמבר 2010 סיפרנו לכם על פורשה קאיין S שהגיע ארצה ביבוא אישי, ואינו מתפקד כהלכה. כל זאת, למרות אין ספור ימים במוסך. כעת חזרנו לבדוק מה עלה בגורל המכונית, וגילינו כי הבעיות עדיין לא נפתרו.

 

  • תעלומת הפורשה קאיין המגמגם

 

ראשית, הסיפור בקצרה. ת' רכש את הקאיין לפני כשנה וחצי, לאחר שהרכב הגיע ארצה ביבוא אישי מארה"ב, כשהוא מספיק לצבור שלושה בעלים תוך פרק זמן של כשנה אחת. בתחילה נסע הרכב היקר ללא בעיות, אך לפני כשנה לא התניע לפתע. לאחר מכן הניע, אך לא האיץ. בדיקה במוסך היבואנית בארץ העלתה כי יש תקלה במשאבת הדלק. מאז, התמקם הרכב במוסך באופן כמעט קבוע, כאשר בכל פעם עולה חשד לבעיה אחרת שגורמת לו לגמגם, לא להניע ואף לכבות תוך כדי נסיעה.

 

לבסוף נראה היה כי הבעיה התגלתה: לטענת אנשי המוסך, מדובר היה בהתקנה לא נכונה של מערכת האיתור של חברת "איתוראן". מומחה מטעם החברה שבדק את הרכב כתב אמנם כי זו לא יכולה להיות הסיבה לכבוי מנוע תוך כדי נסיעה, אך גם הודה כי "יש סבירות לא גבוהה שאופן ומיקום חיבורי העלוקה, גרמו באופן עקיף לניתוק מחברים במערכת החשמל, ועקב כך מנוע הרכב כבה בנסיעה".

 

במוסך פורשה הסירו את המערכת, מסרו את הקאיין ללקוח, ושלחו לו מכתב ובו אומר צבי נטע, בעלי היבואנית מכשירי תנועה, כי "ככל שידוע לי מהבדיקות שבוצעו ברכב, עולה באופן חד-משמעי כי התקלה שגרמה להדממת המנוע אותרה, וכי נגרמה כתוצאה מהתקנה רשלנית של עלוקת האיתוראן ברכב, כאשר בהתקנה זו בוצעו חיבורים בצורה רשלנית ולמקומות שאינם מתאימים".

 

מכיוון שבעל הקאיין סבר כי ראוי שיפוצה על התקלות הנחוזרות ונשנות, הוסיף נטע וכתב כי אין כל מקום לפצות את הלקוח בגין התיקונים שבוצעו ברכבו, שכן "הטיפול, האיתור, והרכב החלופי שקיבלת מאתנו, עלו לחברה כסף רב, ואין מקום לדעתי להלין עלינו, ובוודאי שאין אנו רואים מקום לפיצוי כלשהו. אנו מקווים כי מעתה הרכב יתפקד ללא תקלה וכי תשוב להנות ממנו".

 

אלא שמאז הוסרה מערכת האיתורן, כבה הרכב לטענת בעליו 12 פעמים נוספות, ובילה במוסך עוד 40 ימים. זאת בנוסף לכ-60 ימים שבילה במוסך מאז החלה מסכת התקלות. את בעל הקאיין זה הרתיח. "הרכב נמצא בטיפולכם, לפי הנחייתכם, חודשים על-גבי חודשים", הוא כתב. "ובכל פעם אתם מעלים בפני סיבה חדשה שלדעתכם גורמת למנוע לכבות בזמן נסיעה ובמקביל, דרך חדשה לפתרון, שבכל פעם מוכיח את עצמו כשגוי. המוסך צריך לקחת אחריות על מעשיו ועל הצהרות שצוות המוסך מוסר ללקוחות".

 

בפורשה טוענים כי הסיפור אינו כה חד-צדדי. לטענת מנהל המותג, שי דואני, נציג פורשה מגרמניה שראה את הרכב, המליץ שלא לטפל בו כלל. זאת מכיוון שהורכבו בו מספר מערכות חשמליות לא מקוריות, שמקורן כלל אינו ידוע, וכי אופן התקנתן אינו מקובל. אותו נציג המליץ כי עד שלא יוסרו כל המערכות, לא יטופל הרכב במוסך הרשמי של המותג.

 

וזה כמובן לא הסוף. בעל הקאיין מתעקש, ומסביר כי נעשו ברכב תיקונים רבים במשך הזמן, וכי על המוסך לקחת אחריות עליהם. "אין ספק כי לאור העובדה כי הבעיות ברכב החלו לאחר החלפת משאבות הלחץ הגבוה (דלק), קיים סיכוי גבוה מאוד שהמקור לדימומי המנוע נעוץ בפעולות שנעשו על-ידי המוסך. יש גבול לזלזול באינטליגנציה ובזמנו של לקוח, ויש גבול להפקרת חיי אדם במטרה לחפות על מחדלים של מוסך או חברה".

 

בפורשה ישראל לא התרגשו מדברים אלה, ושלחו לנו היום (ג') את התגובה הבאה: "מדובר ברכב שלא נרכש מאיתנו אלא יובא בייבוא אישי מארה"ב, נמסר לבעליו הראשונים עוד בספטמבר2007, ומאז עבר מספר בעלים. ת' הוא בעליו השלישי. הרכב הוכנס לתיקון במוסך פורשה בשל תקלות שונות במערכת החשמל, והדממת מנוע. להערכתנו, מקורן של התקלות הוא בהתקנת מערכות אלקטרוניות לא מקוריות רבות ברכב, רובן באופן רשלני, תוך כדי חיתוך חוטים מקוריים וחיבור לא מקצועי.  בין היתר פנסי קסנון, מערכת איתוראן, DVD, GPS, ו-Bluetooth.

 

"בנסיעות מבחן שביצע המוסך ברכב בתום כל ניסיון תיקון, פעל הרכב ללא דופי. מכל מקום, מאחר שלא הצלחתנו לאתר את מקור התקלה הגורמת להדממת הרכב, לא חייבנו את מר פולג בעלות הבדיקות והחלקים שהוחלפו לצורך זה. בנוסף, קיבל הלקוח רכב חלופי שעלה מעל 5,000 שקל. גם היצרנית לא חסכה מאמצים ומומחה מטעמה בדק את הרכב. בעקבות הבדיקה קבע היצרן שלפני שיבוצע ניסיון נוסף לאתר את התקלה, יש לפרק מהרכב את ההתקנות שלא נעשו על-ידו".

 

ומה יש לנו לומר על כך? אין לנו כמובן יכולת לדעת מה גרם לבעיות ברכב היקר, ואין לנו ספק כי בעל הרכב מצא עצמו אובד עצות ומתוסכל. אין לנו גם כלים לדעת האם הטיפול שהעניקה פורשה-ישראל לרכב ובעליו, היה ראוי ומקצועי. מה שאנחנו בוודאי יכולים לומר, הוא שרכישת רכב משומש - בוודאי כה יקר - מייבוא אישי מארה"ב, לאחר שעבר מספר ידיים, ולאחר מכן התקנה של מערכות אלקטרוניות לא מקוריות ולא על-ידי מתקין מוסמך של החברה, הוא מתכון מוכר לצרות.

 

לא אחת אנחנו שומעים על בעיות הנוגעות לתפעול - מנוע, חשמל וכו' - בהתקנות מקוריות של מערכות אזעקה למשל. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהתקנה לא מקורית ולא מקצועית לכאורה. בכל מקרה, נמשיך לעקוב אחרי הסיפור ולעדכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים