בשעון קיץ קונים יותר? לא באופן משמעותי
נתונים רב שנתיים של חברת גמא ניהול וסליקה מעלים כי בחודשי שעון הקיץ לא נרשמת עליה משמעותית בהיקפי הקניות. מנכ"ל החברה: מתברר כי אין בסיס לטיעונים כי שעון הקיץ, בהגדילו את שעות האור, מגדיל הגדלה ניכרת גם את תנועת הקונים בחנויות ואת היקף המסחר הקמעונאי כולו
האם בחודשי הקיץ קונים יותר מבחודשי החורף? ממוצע לפי חודשים מעלה כי היקף הקניות הממוצע בחודש חורף עמד בשנת 2010 על 8.2% מסך הקניות במהלך השנה, לעומת 8.5% בחודש שעון קיץ, כך עולה מנתוני חברת גמא ניהול וסליקה.
בשנת 2009 עמד שיעור הקניות הממוצע לחודש שעון חורף על 8.2% וממוצע לחודש שעון קיץ - 8.6%.
מן הנתונים הרב-שנתיים, המבוססים על 24 מיליון קניות בפועל בשנת 2010 ועוד 83 מיליון קניות שנערכו בשנים 2009-2004 בכ-6,000 בתי-עסק קמעונאיים בכל רחבי הארץ ובסך הכל – כ-110 מיליון קניות, אותן סלקה חברת גמא, היקפי הקניה בחודשי שעון הקיץ ושעון החורף דומים ביותר בכל השנים מאז 2004.
לא משפיע על המסחר הקמעונאי
בחודש שעון חורף ממוצע בשנת 2010 נרשמו בכל בית-עסק 438 קניות ששולמו בכרטיסי אשראי ונסלקו על-ידי החברה ואילו בחודש שעון קיץ ממוצע – 447 סליקות. בחודש חורף 2009 ממוצע נרשמו לכל בית-עסק 384 סליקות לעומת 405 בחודש שעון קיץ ממוצע. בשנת 2008 נרשמו 384 סליקות חודשיות בכל בית-עסק בממוצע בחודש שעון חורף לכל בית-עסק לעומת 323 בחודש שעון קיץ ממוצע.
גובה קניה ממוצע לקניה אחת בכרטיס אשראי בחודש שעון חורף ממוצע עמד ב-2010 על 488 שקלים לעומת 491 שקלים בחודש שעון קיץ. ב-2009 עמד גובה קניה ממוצע בחודש חורף על 486 שקלים לעומת 491 בחודש קיץ וב-2008 – 557 שקלים בחודש חורף לעומת 578 שקלים בחודש קיץ.
"מתברר כי אין בסיס לטיעונים של איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים כי שעון הקיץ, בהגדילו את שעות האור, מגדיל הגדלה ניכרת גם את תנועת הקונים בחנויות ואת היקף המסחר הקמעונאי כולו" אומר אריאל גנוט, מנכ"ל גמא ניהול וסליקה. "הנטיה לקניה נוספת בקיץ היא שולית וכמעט אפסית ואפשר ליחס אותה לעונת החופשות ולאו דווקא להנהגת שעון קיץ".