5 נגרים - 5 ביטולים
משפחה שקנתה מיטת נוער נפתחת, לא קיבלה את המיטה התחתונה בגלל פגם. חמש פעמים ניסה אב המשפחה לתאם עם מתקינים ובכל פעם הם לא הגיעו. בין התירוצים: אישה בחדר לידה ומשאית שהתקלקלה. אחרי פניית ynet הציעו לו פיצוי
מה צריכה משפחה צפונית לעשות כדי לקבל מיטת נוער שלמה? להידחות 5 פעמים, להפסיד ימי עבודה ולחכות יותר מחודש ימים, כך מסתבר. המשפחה קנתה מיטה ברשת 5 נגרים, שהגיעה עם חלק חסר. במקום לקבל את החלק החסר במיטה, המשפחה קיבלה מהרשת דחיות על גבי דחיות.
עוד בנושא:
האב מספר. "באמצע נובמבר, קנינו בסניף 5 נגרים בצ'ק פוסט מיטה לילד. זו מיטת נוער קלאסית: מיטה עליונה, מיטה נפתחת תחתונה ומגירה. בתאריך הקניה הובטחה לנו התקנה תוך 30 יום, וההבטחה הזאת עוגנה בחוזה. בתאריך 16 בדצמבר, הגיע המתקין, אולם החלק התחתון של המיטה היה שבור. הוא הרכיב רק את המיטה העליונה והמגירה, והבטיח לי שהחלק החסר יותקן תוך שבוע-שבועיים".
המשאית התקלקלה, אשת המתקין נכנסה לחדר לידה
לפי האב, חלפו עשרה ימים אולם לא בא למיטה גואל. "התקשרתי לשירות לקוחות ושם אמרו לי שלא מכירים בכלל את המקרה שלי", סיפר. "כיוון, שכך הם רצו לתאם לי התקנה לעוד חודש וחצי. לא הסכמתי בשום פנים ואפן, כמה זמן צריך כדי לייצר חלקים למיטה? מה גם שזו הפרת חוזה מצידם, שכן בחוזה צויין במפורש שההתקנה תיעשה תוך חודש ימים. לאחר דין ודברים תואמה לי התקנה ב-11 בינואר 2011.
"לקחתי יום חופש נוסף - והמתקין לא הגיע ואף אחד לא טרח להתקשר להודיע לי על כך. כשהתקשרתי, לטענתם התקלקלה למתקן המשאית. תואמה לי התקנה נוספת ל-14 בינואר - ושוב לא הגיע אף אחד ושוב לא הודיעו לנו על ביטול. אחרי שיחות רבות עם מרכז השירות תואמה לנו התקנה ל-24 בינואר, אולם שוב - המתקין לא הגיע. לטענתו, לא ייצרו לנו חלקים במפעל, ושוב איבדתי יום חופש.
הפעם שירות הלקוחות לקח יוזמה ונציג מטעמו התקשר לאב המשפחה. "בפעם הרביעית, תואמה לי התקנה למחרת, 25 בינואר בין 16:00 ל-20:00", הוא נזכר. "בשעה 15:15 בערך הם התקשרו להודיע שאשתו של המתקין בחדר לידה ולכן יבוא מתקין אחר ב-27 בינואר בין 16:00 ל-20:00. אבל ביום המיועדף ב-21:00, המתקין התקשר והודיע שהוא כבר לא יגיע.
"חיכיתי חמש פעמים להתקנת החלק החסר, ובכל פעם קיבלתי תירוץ אחר. נכון לרגע זה לא ידוע מתי נקבל את החלקים החסרים במיטה משום שמאז לא יצרו איתנו קשר".
מייד אחרי פניית ynet שירות הלקוחות יצר קשר עם הלקוח והציע לו מוצר משלים לחדר הילד, פיצוי בסך 500 שקל בעת הרכישה הבאה, או ביטול העסקה וקבלת כספו בחזרה. הלקוח סירב להצעות משום שלטענתו ערכן נמוך, או מותיר אותו קירח מכאן ומכאן. "ביקשתי מהם 4,500 ש' פיצוי", הוא טוען, "החזר שייכלול גם פיצוי על הפסד ימי עבודה".
לצערנו, בניגוד לחוק הטכנאים, לפיו איחור של מעל 4 שעות - מקנה פיצוי ללא הוכחת נזק, אין חוק עדיין שמחייב חברה להתקין רהיטים בזמן. ח"כ ניצן הורוביץ הגיש בספר 2010 הצעת חוק המכונה "חוק המשלוחים", שתחיל את עקרונות חוק הטכנאים גם על איחורי משלוחים.
נכון לרגע פרסום הידיעה, הלקוח והרשת לא הגיעו לעמק השווה. לכאורה, הרשת הציעה אופציות הוגנות לפיצוי. אולם אם יגיש נגדה תביעה בבית-משפט לתביעות קטנות, יוכל לדרוש את הפיצוי שהוא דורש ממנה על אובדן ימי עבודה, וכן פיצוי על עוגמת נפש.
5 נגרים: לא מתכחשים לתקלה
מ-5 נגרים נמסר בתגובה: "רשת 5 נגרים, מהמובילות בתחום חדרי ילדים ונוער, משרתת אלפי לקוחות מרוצים מדי שנה. נושא השירות ללקוח הוא נר לרגלי הרשת.
5 נגרים חרטה על דגלה מדיניות מתן שירות ללקוח עד היותו מרוצה. הרשת אינה מתכחשת לחובתה ולעובדה שהמשפחה נתקלה במספר ביטולים מצד מתקיני הרשת. לאור זאת, מנהל בכיר מטעמה פנה לנציג המשפחה על מנת ליישר את ההדורים והציע לו לבחור פיצוי הולם, הכולל בין היתר קבלת מוצר משלים לחדר הילד, או פיצוי בסך 500 שקל בעת הרכישה הבאה או ביטול העסקה וקבלת כספו בחזרה.
הלקוח דחה וסירב מכל וכל את הצעות נציג הרשת ומצידו התעקש לקבל אך ורק פיצוי כספי בסך 4,000 שקל. חשוב לציין, כי סכום ההזמנה הכולל של הלקוח הסתכם בכ 2,000 שקל. ראוי לציין, כי חשוב לרשת להגיע להסכם מקובל עם הלקוח ולסיים את הטיפול עד לשביעות רצונו המלאה במסגרת מדיניות החברה.
"הרשת אינה מתכחשת לתקלה הזמנית שאירעה בצפון הארץ ופועלת על מנת שמקרים כאלו לא יחזרו בשנית, למען מתן שירות איכותי ללקוח.
"רשת 5 נגרים שומרת לעצמה את הזכות לתביעה במידה ותראה לנכון שהוצאה דיבתה/לשון הרע של הרשת הן מצד האתר והן מצד הלקוח".