תנסו אתם להזמין שדכן אדום
גלשנו לאתר של אופיס דיפו כדי לראות כמה פשוט זה להזמין מוצרים משרדיים באינטרנט במקום ליסוע למקום ולשלם על חניה בקניון. ספוילר: זה לא פשוט. זה אפילו מעצבן
הזמנת מוצרים באינטרנט היא לא דבר חדש. למעשה, היא הסיבה שלרובנו יש אינטרנט. זה ולגלות איך נראה היום בר מהסדרה שמש. לצערנו, לא כל אתרי ההזמנות מושלמים. למעשה, הם רחוקים מלהיות מושלמים. גלשנו לאתר של אופיס דיפו כדי לבדוק כמה קל יהיה להזמין ניילונים לדפים ושדכן אדום:
ברוכים הבאים לאתר של אופיס דיפו:
מטרתנו פשוטה: לקנות ניילונים ושדכן, אבל באנר שמציע לנו להסתכל על הקטלוג החדש של אופיס דיפו מושך את תשומת ליבנו. קליק על הבאנר ומתגלה הקטלוג:
הקטלוג המקוון של אופיס דיפו זולל משאבי מחשב, הופך את הגלישה לאיטית מאוד ואפילו גורם לסמן העכבר לקרטע. ובעצם, למה אנחנו צריכים קטלוג בצורת ספר? הרי אנחנו על עמודי אינטנרט, לא חוברות מודפסות.
טוב, הלאה. ניגשים לעיקר - לקנות ניילונים ושדכן. ראשית, אנחנו צריכים להירשם. תהליך ההרשמה ארוך למדי, אבל זה הגיוני. בסופו של דבר אופיס דיפו צריכים לשלוח לנו חבילה וחשבונית מס (צ'יפופו מדיה בע"מ, חפשו אותנו בפייסבוק). מה שבלבל אותנו בהרשמה זה שדה שלא היה ברור מה מטרתו:
זיהיתם את השדה המיותר? מה, זיהיתם שניים? צודקים.
אם, אגב, שכחתם את הסיסמה, אופיס דיפו ישמחו לסרבל לכם את החוויה ויבקשו מכם את שם המשתמש והטלפון או המיקוד. כנראה שהם לא רוצים ללכת עם המיינסטרים, שבו רק מזינים את המייל והשירות מאפס את הסיסמה אוטומטית ושולח מייל.
התגברנו על המכשולים ואנחנו מוכנים לחפש את מבוקשנו. העמוד הראשי של אופיס דיפו מזכיר קצת את זאפ מבחינת מבנה הקטגוריות, רק מעט יותר מסורבל. למצוא שדכן זה קל: נכנסים לכלי כתיבה ושם יש קטגוריית שדכנים ברורה. אבל אז אנחנו קצת הולכים לאיבוד: יש רשימה של סוגי שדכנים ואביזרים אבל בלי תמונות. איך בוחרים? איך יודעים איפה נמצא השדכן האדום שאנחנו רוצים? בחרנו בשדכני PaperPro באקראי כי אנחנו לא נעבור על כל הקטגוריות אחת אחרי השניה. התמזל מזלנו ומצאנו ברשימת השדכנים אחד בצבעים אדום-לבן - מספיק טוב לצרכים שלנו.
ניילון, ניילון, ניילון. איפה אפשר למצוא ניילון? "נייר ומוצריו" או "קלסרים ועזרי תיוק"? אנחנו מנסים קלסרים, ובינגו - הגענו לעוד רשימה:
מכאן זה קל - בוחרים ב-"אחסון מסמכים, תיוק וארכיון".
לא, אין פה ניילונים. אנחנו צריכים לנווט חזרה אחורה. כמו כל גולש אנחנו נשתמש ב"פירורי לחם": השורה מעל הרשימה שמראה לכם את ההיררכיה של הניווט - מאיפה הגעתם לאיפה שאתם עכשיו. השם "פירורי לחם" נלקח מהסיפור של עמי ותמי, שבעזרת פירורי הלחם הם מוצאים את דרכם חזרה. לחיצה על המקום הקודם שבו היינו מובילה לרשימה מסוג אחר לגמרי ואנחנו כבר מסוחררים.
אותה גברת בשינוי אדרת - לא עובד כשמעצבים תפריטי ניווט באינטרנט
לבסוף מצאנו את הניילונים תחת "שמרדפים". מה אנחנו, האקדמיה ללשון העברית? טוב, אנחנו מוכנים לשלם. אנחנו נכנסים לעגלת הקניות וממשיכים לתשלום. אנחנו בוחרים באפשרות "אני משתמש קיים" ולוחצים להמשך. ואז הפתעה:
גוגל כרום מתריע בענק שהאתר שאנחנו רוצים לגלוש אליו עלול להיות אתר אחר, מסוכן. אנחנו מעדיפים שלא להכניס את פרטי האשראי שלנו באתר לא מאובטח. בשלב זה היינו רוצים לחתוך את הורידים, לו רק היינו מצליחים להזמין סכין יפנית. מרוב יאוש אנחנו יורדים למטה לחנות הצעצועים לקנות שדכן וניילונים.
רוצים לזכות באוטו? השתתפו בתחרות הנהג החסכוני בפייסבוק שלנו
תיבת פנדורה והאח המלוכלך >>