מסמרים ונוצות: דיווח משבוע אופנת העילית
מדי שנה מתקשטת עיר האורות לרגל חגה המיוחד: שבוע אופנת ההוט קוטור. צוות מיוחד של המעצבים תופר את השמלות היפיפיות והתוצאה, כמו גם המחירים, בהתאם. כתבתנו מדווחת על שמלות עשויות נוצות, כובעי מתכת ותספורות מוהוק
עם מותו של איב סאן לורן, אחרון נפילי האופנה הצרפתיים, הפך ז'אן פול גוטייה לקול המוביל של אומנות תפירת העילית בפריז. מעמדו בא לידי ביטוי ברשימת האורחים המכובדת שפוקדת את תצוגותיו וכן בהערצה והיחס שהוא זוכה להם מהתקשורת המקומית בצרפת.
- בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק של אתר לאשה
אורחת הכבוד בשואו שהועלה לקראת הקיץ הקרוב בגוטייה היתה השחקנית ואייקון האופנה קתרין דנב. ההתרגשות שהתעוררה עם בואה לאירוע וכן הצלמים הרבים שהגיעו באופן כללי לתצוגה, הזכירו לי את האווירה המחשמלת בתצוגותיו של סאן לורן, ולא בכדי. גוטייה העלה גם השנה תצוגה פנומנלית, שהייתה ללא ספק אחת הטובות בסבב תצוגות ההוט קוטור.
תצוגה בלי מוזיקה, את שם הדגם מקריאה קתרין דנב. גוטייה קוטור
קאן-קאן ופאנק
התצוגה נערכה ללא פסקול מוזיקלי. כאשר הדוגמנית הראשונה עלתה על המסלול הארוך, היא נשאה בידה פתקית עם מספר הדגם, ושניות מעטות לאחר מכן נשמע קולה העמוק והרגוע של דנב, שהקריאה את מספרו ואת שמו של המודל, יחד עם תיאור קצר שלו - בדיוק כפי שנהגו לעשות בתצוגות אופנת העילית עד לפני כמה שנים.
"טרנץ' קאן-קאן", "הפאנק עדיין לא מת", ו-"טולוז לוטראק" היו חלק משמות הדגמים שעלו בתצוגה. באולם, אגב, שרר שקט מוחלט, שהופר רק על ידי מחיאות הכפיים של המוזמנים.
שמות הדגמים ניתנו בהתאמה לנושא התצוגה: "פאנק אנד פרנץ' קאן-קאן קוטור" (Punk & French Can-Can Couture). האייטיז באו לידי ביטוי בעיצוב שיער פאנקיסטי ותספורות מוהוק.
ריקוד הקאן-קאן מאידך כיכב בהופעה שמחה שהתקיימה בסוף התצוגה. למרות האווירה המעט נוסטלגית, הדגמים היו עכשוויים ולבישים.
מוהוק עם שמלה אייטיזית בגוטייה. אל תנסו את זה בבית
מפיחים חיים באיורים בדיור
המאייר רנה גראו אייר במהלך המאה העשרים אינספור דגמים ופרסומות עבור בית כריסטיאן דיור. איוריו היו מוכַּרים בזכות קו מכחול שחור ועדין שעטף את הרישומים הצבעוניים.
בתצוגת ההוט קוטור לקיץ הבא, שימשו איוריו של גראו השראה לדגמים שגליאנו העלה על המסלול. הוא תרגם את האיורים לשמלות וחליפות קלילות. סגנונו הייחודי של גראו בא לידי ביטוי גם באיפור של הדוגמניות: שפתיהן היו מודגשות באדום עז וגבותיהן היו צבעוניות ועבות. ממבט מקרוב התברר שהגבות עשויות ממדבקות נייר. לשמלות נלוו כובעים בעיצובו של סטיבן ג'ונס, שניסו לדַמות בצורתם משיכות מכחול.
כמו תמיד, האיפור גונב את ההצגה בדיור
אלגנטי בארמאני פריווה
החגיגה בתצוגה של ארמני פריווה (Armani Privé) התקיימה על המסלול וגם מסביבו. בשורה הראשונה ישבו, ומשכו את רוב תשומת הלב, השחקניות ג'ודי פוסטר וסופיה לורן והבמאי הספרדי אלמודובר.
ארמאני התיימר להציג אופנת עילית עתידנית והעלה על המסלול דגמים שהיו עשויים מבדים חדשניים, בהם שובצו חרוזים גדולים וצבעוניים שניצנצו כתכשיטים גדולים והוסיפו חן ועניין.
הצלליות של השמלות הזכירו לי את העיצובים המודרניסטיים של קוראז' ופייר קארדן משנות השישים ואילו כובעי המתכת העגולים והמוזרים שעוצבו על ידי הכובען פיליפ טרייסי, הזכירו לי את הדגמים שעיצב לפני מספר עונות לז'יבאנשי הוט קוטור.
סטפן רולאן
בדים בוהקים נראו גם בתצוגתו של סטפן רולאן, מעצב צרפתי שמעצב רק קו אופנת עילית. לרולאן יש עשרות לקוחות נאמנים בזכות מחיריו הסבירים ודגמיו האלגנטיים. הפעם הוא עיטר את השמלות במשחקי קיפולים ובעודף בד. התוצאה שובת לב.
ברונזה בסטפן רולאן
און אורה טו וו
בית האופנה האוונגרדי והחדש און אורה טו וו (On Aura Tout Vu) בחר בנוצות כמוטיב המרכזי של תצוגתו. אחת השמלות עוצבה בהשראת הטווס (מחוכה, אגב, הועמד בעזרת מסמרים), אחרת הורכבה מקן ציפורים גדול, וישבו בתוכו יונים חיות. בפינאלה של התצוגה הם הציגו שמלת ציפור עם קרן במצח, שנרכשה כבר על ידי ליידי גאגא, חובבת המותג, והושאלה בחזרה ליוצריה לצורך התצוגה.
השמלה של גאגא חזרה למסלול. און אורה טו וו (צילומים: יפה עירון-קוץ)
עוד כתבות בערוץ האופנה של אתר לאשה
אופנת הפרברים - האם סטודנטים למשפטים מתלבשים כמו סטודנטים לפילוסופיה?
אז איך היה בתצוגת אופנת הקיץ של קסטרו?