לקראת המיזוג: לי קופר פיטרה כ-30 עובדי מטה
עדיין במשבר. רשת האופנה צמצמה את מטה הניהול שלה בהוד השרון לקראת רכישתה על ידי חברת בריל. ממלא מקום המנכ"ל: "נאלצנו לפטר עובדים כדי שנוכל לשלם שכר לאלה שממשיכים לעבוד. אנחנו בקושי מצליחים לשלם לספקים"
המשבר ברשת האופנה לי קופר נמשך: ל-ynet נודע כי הרשת פיטרה כ-30 מעובדי המטה שלה בהוד השרון. המהלך נעשה כחלק מתהליך המיזוג שלה עם חברת בריל. מדובר בעובדים שפוטרו מהבעלים הקודמים של לי קופר - קונספט שיווק - ולא נקלטו בבריל, בניגוד להבטחות. הפיטורים אינם קשורים לפיטורים פורמליים של כל שאר 300 עובדי לי קופר, שפוטרו מקונספט שיווק, אך נקלטו מחדש בבריל בתפקידים ובתנאי עבודה זהים לאחר העברת הפעילות.
- הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet
"מדובר בפחות מ-10% מהעובדים שלנו", אמר ל-ynet ממלא מקום מנכ"ל לי קופר חנן אלגריסי. "הפעילות שלנו בשטח הצטמצמה, אנחנו כבר לא קיימים כגוף כלכלי עצמאי ואין לנו ברירה אלא להתייעל ולצמצם. כל עובד מטה עושה כיום שניים או שלושה תפקידים. בחנויות כמעט לא פיטרנו, אבל היינו חייבים לפטר במטה כדי שנוכל להמשיך לשלם שכר לעובדים הקיימים ולספקים".
העובדים והספקים קיבלו כל מה שמגיע להם?
"העובדים כן. אנחנו לא חייבים אגורה לאף עובד, וגם המפוטרים קיבלו פיצויים וכל מה שמגיע במועד. לספקים אנחנו משלמים לאט לאט, אבל הם מבינים את המצוקה שאנחנו נמצאים בה".
אלגריסי מדגיש כי אף אחת מ-36 החנויות לא תיסגר וכי המותג לי קופר בישראל ימשיך להתקיים. "הקונים לא ירגישו בכלל בחילופי הבעלות", הוא אומר. "למעשה, כבר מכרנו את הפעילות ואף קונה לא הרגיש בכך".
לי קופר - זכיין מקומי של הרשת הבינלאומית - נקלעה לקשיים במהלך השנה שעברה, והיה חשש לסגירת הסניפים. 300 עובדי רשת האופנה מצויים עדיין בסכנת פיטורים חודשים אחדים לאחר שדוד עיני וחיים אסייג רכשו את חברת קונספט שיווק, בעלת לי קופר ישראל, מקרן פימי.
החברה רשמה בשנת 2009 ירידה של כ-20% במכירותיה עקב המשבר הכלכלי והתחרות עם מותגי הג'ינס החדשים של קסטרו ופוקס, וב-2010 המכירות ירדו ל-110 מיליון שקל לעומת 250 מיליון בעבר. במהלך השנה היא סגרה 45 מ-77 חנויותיה בחו"ל ומכרה חלק מנכסיה, כולל אופנת הגלישה בלו בירד שנמכרה לגולף ומותג האופנה רוס אובטה שנמכר לאבנר יהודאי.
כפי שפורסם לראשונה בעיתון "כלכליסט", נמכרה קינספט שיווק (לי קופר) בסופו של דבר לחברת האופנה בריל תמורת 24 מיליון שקל, כולל המלאי בשווי 20 מיליון שקל וללא חובות. זאת, לאחר שעיני ואסייג ניסו ללא הצלחה למכור את הרשת לאחדות מרשתות האופנה המתחרות, כולל רשת פוקס.
מנכ"ל בריל, יהודה אלבז, מסר ל"כלכליסט" בעקבות העסקה: "זאת עסקה מצוינת כיוון שכזכיינים של המותג נעלי לי קופר אנחנו מכירים את לי קופר טוב. דיברנו כמה פעמים על רכישת הפעילות, אבל היום זה התגבש סופית. אנו רוכשים את הזכות על המותג ואת המלאי. התחייבנו לקלוט את כל העובדים, אשר יפוטרו מקונספט שיווק, יקבלו את זכויותיהם וייקלטו בבריל תחת אותם תנאים. אנו מקווים שתוך 30 יום כל הפעילות תעבור אלינו".
המידע הראשוני הגיע באמצעות האי-מייל האדום
- רוצים לזכות באוטו? השתתפו בתחרות הנהג החסכוני בפייסבוק שלנו