מעל 500 בעלי פיז'ו וסיטרואן מוזמנים למוסכים
יבואנית פיז'ו וסיטרואן בישראל מודיעה על קריאה לתיקון, המחייבת החלפת משאבת בלם ל-517 מכוניות מדגמים שונים של היצרניות
שימו לב למערכת הבלמים. אחרי שבשבוע שעבר פרסמו בדוד לובינסקי יבואנית דגמי פיז'ו-סיטרואן, קריאה לתיקון (ריקול) המתייחסת למנגנון החשמלי בחלונות דגמי המיניוואן 5008, המתייחסת לטענתם רק ל-9 מכוניות מתוך כ-140, הודיעה אתמול (א') החברה על קריאת תיקון נוספת - הפעם ל-517 מכוניות פיז'ו וסיטרואן, בהן יש להחליף שסתום משאבת מגבר בלם.
מחברת דוד לובינסקי נמסר כי קריאת התיקון מתייחסת ל-167 מכוניות פיז'ו מדגם אקספרט, משנת הייצור 2008, עם מנוע דיזל 2.0 ליטר ותיבת הילוכים ידנית. עוד מוזמנות לתיקון 350 מכוניות סיטרואן מדגמי ג'אמפי (345 יחידות ידניות), C5 (שלוש אוטומטיות) ו-C4 פיקאסו (שתיים רובוטיות).
דורי מנור מנכ"ל חברת דוד לובינסקי, אמר כי החברה פונה גם בכתב ובטלפון לבעלי המכוניות שנכללים בסדרות המחייבות החלפת השסתומים, ומזמינה אותם לתיקון שימשך כחצי שעה. עוד אמר כי מדובר בשסתום מגבר-בלימה, בו קיים חשש לשחיקה מוגברת. כתוצאה מכך יכולה הדוושה להפוך בהדרגה לקשה יותר, ובמקרים קיצוניים עלולים הבלמים להפוך נוקשים מאוד, ולדרוש לחץ חזק במיוחד לצורך בלימה.
לדבריו, למרות שמדובר בבעיה במשאבת תיגבור הבלמים, ניתן להמשיך ולנהוג במכוניות עד לביצוע התיקונים. ראוי להזכיר כי מי שלא יבצע את התיקון הנדרש - לא יוכל לחדש את רישיון הרכב שלו בעת המבחן השנתי.
כיום מחייב משרד התחבורה את יבואני הרכב לפרסם באמצעי התקשורת הודעות על קריאות לתיקון, גם אם מדובר בריקול שאינו בטיחותי, תוך שבוע לכל המאוחר ממועד פרסום הריקול על-ידי היצרן. לדברי מנור, תקנה זו מביאה לכך שבמקרים לא מעטים חייבים היבואנים לפרסם על ריקול, עוד בטרם נשלחו אליהם חלקי החילוף באמצעותם יש לבצע את התיקון.
אי לכך הוא מתכוון ליזום דיון באיגוד יבואני הרכב, במטרה לשנות את מדיניות המשרד בנושא פרסום הריקולים, משום שלדבריו הם גורמים לפאניקה מיותרת בקרב בעלי הרכב. "אני אציע שהודעת היבואנים על הריקולים, תפורסם רק אחרי שהיבואן יקבל את מלאי החלפים הרלוונטיים, כדי למנוע בהלת שווא. כמו-כן לא לחייב פרסום על ריקולים כאשר מספר המכוניות החייבות בתיקון נמוך ממינימום מסוים, או כאשר הריקול אינו מתייחס לתיקון בטיחותי" הוא חותם.
הערה: לאחר פרסום הכתבה, נמסר מחברת לובינסקי כי בדיווחה הרשמי אתמול (13.2) הוזכרו דגמים נוספים הכלולים בקריאה לתיקון - אך לא כך הדבר. הידיעה התעדכנה עם הרשימה המדויקת.