שתף קטע נבחר

פלאפון תבעה, הפסידה - ותשלם 3,000 שקל

חברת הסלולר תבעה 5,966 שקל מלקוחה ששתי הוראות קבע שלה על סך 308 ש' חזרו מהבנק. השופט דחה את התביעה וחייב את פלאפון בתשלום, לאחר שהשתכנע כי החברה סירבה לקבל את הכסף לאחר שהוראות הקבע חזרו

פלאפון תבעה לקוחה - אך גילתה שלפעמים הגלגל מתהפך. שופט בית משפט השלום בחיפה דחה היום (ג') תביעה שהגישה פלאפון על סך 5,966 שקל נגד לקוחה - וחייב את החברה לשלם לה 3,000 שקל.

 

 

תחילת הפרשה כאשר שתי הוראות קבע של הלקוחה, אחת על סך 101 שקל והשנייה על סך 207 שקל - חזרו מהבנק. כתוצאה מכך, פלאפון תבעה ממנה 2,635 שקל בגין "דמי יציאה" וכן 2,403 שקל על שני מכשירי טלפון סלולריים.

 

לטענת הלקוחה, תביעתה של פלאפון לתשלום ממנה לא הייתה בתום לב, וסירובה לקבל ממנה את התשלום בגין הוראות הקבע, לאחר שאלה חזרו, מהווה הפרה של הסכם בעל פה שנערך, לאור המקרה, עם נציגת חברת פלאפון.

 

שופט בית המשפט בחיפה, רמזי חדיד, דחה את התביעה על הסף, וקיבל את טענת הלקוחה, שיוצגה על ידי עו"ד אבי צוקרמן מהלשכה לסיוע משפטי של משרד המשפטים בחיפה, כי הגיעה להסכם בעל פה עם נציגת פלאפון, לפיו לאחר שתשלם את הוראות הקבע שחזרו, לא יהיו לחברה תביעות נוספות כלפיה. 

 

בנוסף לכך, קבע השופט כי סעיפי ההסכם בין הצדדים אינם מקנים לחברה את הזכות לחייב בתשלום עבור עמלת יציאה ובעבור המכשירים עקב אי תשלום הוראות קבע. עוד נקבע בהחלטה כי בכדי שחברת פלאפון תוכל לגבות הוצאות גבייה, עליה להוכיח כי היו לה בפועל הוצאות כאלה.

  

עו"ד אמנון גבעוני, מהלשכה לסיוע משפטי בחיפה, אמר בעקבות פסק הדין כי "מקרה זה ממחיש את הצורך בהתערבות משרד התקשורת להגבלת דמי היציאה שגבו חברות הסלולר, וטוב עשתה הכנסת שהגבילה בחקיקה את הסכום המותר בגבייה החל מחודש פברואר 2011".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מרכז שירות של פלאפון (אילוסטרציה)
צילום: ניב קלדרון
מומלצים