שתף קטע נבחר

 

אלימלך נתקע ברכבת מתחת לים וצילם: פחד גדול

תארו לכם שהייתם נתקעים במנהרה מתחת לקרקעית הים, בלי יכולת לתקשר עם העולם שבחוץ? ישראלי אחד היה בין עשרות נוסעי רכבת ה"יורוסטאר", שעוברת בתעלה התת-ימית בין אנגליה וצרפת, שזכו לחוויה המפוקפקת. במקום לצאת בפריז, הם שלפו פנסים וצעדו אל החופש, מאות מטרים בעומק התעלה

על תסריט כזה, קרוב לוודאי, גם ז'ול ורן לא חשב. אלימלך שמרלר, ישראלי לשעבר וכיום תושב בלגיה, לא נתקע אמנם 20 אלף מייל מתחת למים, אבל הוא ועוד כמה עשרות אירופים מבוהלים יכולים לספר לכם שגם להיתקע במרחק קצת קרוב יותר לפני הים זה לא כל-כך נעים. "עכשיו זה בגדר חוויה, אבל אז זה היה פחד גדול", סיפר אתמול (יום ג') ל-ynet.

 

עוד סיפורים מטורפים מהעולם - בפייסבוק של ynet

 

שמרלר היה שלשום על רכבת היורוסטאר, שנוסעת מתחת לקרקעית הים בתעלת לה מנש ומחברת בין האי הבריטי לאירופה, כשזו נתקעה למשך שעות ארוכות. הוא עלה לרכבת בבריטניה ב-01:20 בלילה, בדרך לעוד אחת מנסיעות העסקים שלו ברחבי אירופה. הרכבת, שיעדה פריז, עוברת בתוך פחות מ-40 דקות עשרות קילומטרים מתחת לפני הים, וכרטיס לכיוון אחד עולה בה בממוצע כאלף שקלים.

 

20 אלף צעדים מתח למים. צועדים החוצה מהמנהרה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

רבע שעה מתחילת הנסיעה החל הסיוט של שמרלר ושל כמאה הנוסעים האחרים שהיו על הרכבת. "פתאום הרכבת נעצרה, והיה ריח של שרפה. אחז בנו פחד גדול", סיפר שמרלר. "לא היה לנו מושג מה קורה, בראש רצים לך כל התרחישים הכי מפחידים. אתה מתחת לים, בחוץ יש חושך מוחלט, בטלפון הסלולרי אין קליטה, אין לך אינטרנט, ואתה לא מקושר לכלום". 

 

רכבת היורוסטאר מצוידת באמצעי ההגנה החדישים ביותר, ובמקרה של שריפה, ביכולתה אף לנתק את הקרון הבוער משאר הקרונות. זה לא בדיוק מה שימנע מהנוסעים להיכנס לפאניקה, מסתבר. "המתנו בלחץ, אנשים התחילו לרוץ בין קרון לקרון ולחפש עשן ושריפה, עד שעודכַנּו שמדובר בקצר חשמלי ושאי אפשר להמשיך הלאה". 

 

קדימה, חבר'ה, לשלוף פנסים

גם אחרי ההודעה שאין מדובר בתקלה שעלולה לסכן את חיי הנוסעים, הם המשיכו לדאוג: "ביקשו מאתנו שמי שיש לו פנסים יוציא אותם, כי בתוך שעה נגמר הכוח של הגנרטור. המתנו שלוש שעות עד לחילוץ, כשמסביב חושך. אחר כך העבירו אותנו למנהרה המקבילה, שמשמשת כמנהרת חילוץ להולכי רגל בלבד, ושם המתינו לנו כוחות ההצלה, עם מזון ושתייה", הוסיף שמרלר.

 

רק אחרי שעברה עוד שעה, פונו נוסעי היורוסטאר והועלו על רכבת שנוסעת במנהרה מקבילה לכיוון ההפוך - חזרה לאנגליה

שממנה יצאו. "זה לא היה פשוט - אנשי חילוץ, משטרה וכיבוי אש סביבך, ואתה עובר דלתות פלדה עצומות בין מנהרה למנהרה, עד שאתה חוזר לנקודת היציאה".

 

רק כעבור שעות ארוכות נגררה הרכבת, שלדברי החברה המפעילה אותה נתקעה בשל קרע בכבל העילי שלה. שעות עברו גם עד שהנוסעים המותשים עלו על רכבת אחרת, שהפעם הגיעה בשלום ליעדה בעיר האורות. "רק ב-11:00 יצאנו שוב מאנגליה. עכשיו אני מסתכל על זה כעל חוויה, אבל כשאתה בתוך המנהרה, יש חושך מוחלט מסביבך ואין לך שום קשר לעולם. קילומטרים מתחת לים, הפחד מקבל הגדרה חדשה".


פורסם לראשונה 15/02/2011 23:31

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נאס"א
לילה מוטרף בתעלה. לה-מנש
צילום: נאס"א
מומלצים