שתף קטע נבחר

מבחני ריסוק סיניים יהיו מהמחמירים בעולם

כך מבטיח ארגון הבטיחות הסיני C-NCAP, שהודיע כי יגביה משמעותית את הרף במבחני ריסוק של כלי רכב מתוצרת מקומית. בכך הוא עשוי להפוך לאחד מגופי הבטיחות המחמירים בעולם. האמנם?

סין: ציון הבטיחות עובר מהפיכה. ארגון הבטיחות הסיני C-NCAP, העלה את רף הדרישות לקבלת חמישה כוכבי בטיחות במבחני ריסוק אותם הוא עורך. הקשחת הדרישות הוכרזה בעקבות זכיה של מספר מכוניות מקומיות בציון בטיחות מרבי בחודשים האחרונים. כך מדווח ה-"China Car Times". הארגון יעלה את דרישות הסף במבחנים אותם יערוך בשנה הבאה, ויהפוך בכך לאחד מגופי הבטיחות המחמירים בעולם. יש לציין כי מכוניות מתוצרת סינית זכו לא אחת לציונים גרועים במבחני ריסוק שונים (מחוץ לסין), הסיבה המקורית להקמת ארגון הבטיחות המקומי.

 

 

 

במבחני הריסוק שיערוך הארגון הסיני החל ב-2012, תועלה מהירות כלי הרכב במבחן הריסוק הקדמי ל-64 קמ"ש, מהירות זהה לארגון הבטיחות האירופי, ה-Euro NCAP. כמו-כן יתווספו מבחני ריסוק מאחור, מבחני ריסוק בהם לוקחים חלק הולכי רגל, ולראשונה בארגון הבטיחות הסיני -  בובות ריסוק נשיות. לדברי הסינים, מטרת שילוב בובות הריסוק החדשות, היא בחינת השפעת תאונה על אזורי הראש והחזה. הסינים גם הודיעו כי יעניקו נקודות זכות למכוניות המשווקות עם ABS ומערכת בקרת יציבות - ESP.

 

האתר המקומי מציין כי מבחן ריסוק אחורי משותף לארגון הסיני והאמריקני - אך לא מבהירים באיזה מבחן מדובר. בדיקת בטיחות-נשית, תהיה בלעדית לארגון הסיני. אם אכן יתממשו ההבטחות יהפוך ה-C-NCAP לאחר מגופי הבטיחות המובילים בעולם. יש לציין כי בניגוד לסינים, בארגון הבטיחות האירופי נבדקת יכולת כלי הרכב להגן על יושביו בעת פגיעה מאחור, ולצמצם ככל הניתן את פגיעת צליפת השוט (Whiplash) הנפוצה בתאונות דרכים. 
 

 

בסדרת מבחני הריסוק האחרונים של הארגון האירופי, השיג ה-CV9 של יצרנית הרכב הסינית לנדווינד שני כוכבי בטיחות בלבד. ג'ילי CK לא הצליחה לצבור כוכב בודד בסדרת מבחני ההגנה על מבוגרים, במבחני הזרוע הלטינית של היורו נ-קאפ, שמציג מבחני ריסוק שונים מאלו האירופיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מבחן ריסוק צדי של יורו נ-קאפ
צילום: Euro NCAP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים