גוגל One Pass: האם תם עידן התוכן החינמי?
גוגל ואפל משיקות שירותים שיאפשרו למוציאים לאור לגבות כסף על צפייה בתכנים. כיצד ישפיע הפיתוח על צריכת התוכן שלכם? רמז: תכינו את כרטיס האשראי
<< ה-PSN בישראל: סיבוב בחנות הווירטואלית
התרגלתם לקרוא תוכן בחינם? חבל מאוד: גוגל הודיעה אתמול על השקת שירות בשם One Pass, המאפשר למוציאים לאור של מגזינים ותוכן מקוון אחר (כמו "מדע פופולרי", למשל, שנרשם אליו) לגבות כסף מהקוראים.
השירות מתפקד בדומה לחנות אפליקציות, רק שבמקום יישומים אתם קונים תוכן. המוציאים לאור יכולים לקבוע אם הקורא ישלם לפי כמות התוכן או מנוי תקופתי, והתשלום עצמו יתבצע באמצעות Google Checkout. נכון לכתיבת שורות אלה החנות לא זמינה לקוראים ישראלים, אבל היא עתידה להיות. מוציאים לאור ישראלים, לעומת זאת, יכולים להירשם לשירות.
זה לא מפתיע שגוגל הכריזה על השירות דווקא אתמול, יום אחרי שאפל הכריזה על שירות זהה בחנות האפליקציות שלה, בשם Subscriptions. כמו באפליקציות, אפל תגבה 30 אחוזים מההכנסות של המוציא לאור בחנות שלה. גוגל, לעומת זאת, תגבה רק 10 אחוזים.
איך זה משפיע עלינו?
האינטרס של גוגל, כפי שכתוב באתר של One Pass, הוא לתמוך בעיתונות איכותית מקוונת. אנחנו רואים ב-One Pass של גוגל ובשירות ה-Subscriptions של אפל עוד דרך של חברות לעשות רווח ממכירת תוכן לקהל רחב. עם זאת, הצעדים האלה של גוגל ואפל עשויים לשנות את הדרך בה אנחנו צורכים תוכן, או יותר נכון - המחיר שבו אנחנו צורכים תוכן.
עכשיו כשמאוד קל פשוט לשים תו מחיר על תוכן, קשה שלא לתהות האם יתאפשר שילוב של שירות כזה גם בבלוגים למיניהם. אנשים בעלי בלוגים מעניינים, מצחיקים, שנונים ופופולריים יוכלו להרוויח קצת כסף ולבנות תוכניות מנויים. מצד שני, יש להניח שתוכן שכזה יצטרך להיות איכותי במיוחד, ולהיות בנוי בצורה מושכת ונוחה - כדי לכבוש את לב המשתמש, ואת הארנק שלו.
המגמה צפויה רק להתפשט ולהתרחב, ואולי אפילו תגיע לרשת החברתית. האם תהיו מוכנים לשלם עבור הצפייה בסטטוסים שנונים ובתמונות מיוחדות בפרופילים שונים?
הצטרפו לפייסבוק של ynet וקבלו עדכונים חמים וסרטונים בלעדיים
אופטימוס 3D: הסלולרי שיעצור את נשימתכם >>