שתף קטע נבחר
 

יקור הסולר: ענף המוניות מתכנן שביתה גדולה

ביום ה' הקרוב צפוי איגוד המוניות הארצי להחליט על השבתה כללית של המוניות בארץ, וחסימת כבישים. הסיבה: יקור הסולר וירידה ברווחיות

שביתת מוניות כללית בדרך? האיגוד הארצי של בעלי המוניות, יכנס ביום ה' אסיפה של מנהלי תחנות מוניות החברות באיגוד, במטרה להחליט על השבתת הענף וחסימת כבישים. זאת אם עד אז לא תקבל הממשלה החלטה על הפחתת מחירי הסולר.

 

את בעלי המוניות יקדימו היום (ב') בעלי המשאיות, אשר פותחים במאבק משלהם נגד הייקור, וישביתו את המשמרת השניה והשלישית בנמלים. המשמעות היא שלא ניתן יהיה להעמיס או לפרוק סחורה בנמלים. בשתי משמרות אלה פוקדות את הנמלים מעל 7,000 משאיות המשנעות כ-320 אלף טונות של מטען מהנמלים ואליהם.

 

אסיפת נהגי המוניות תערך בצל איום הפילוג באיגוד, שהתפרסם אתמול ב-ynet. זאת לאחר שנציגים של כ-10 תחנות מוניות קיימו ביום ה' החולף מפגש עצמאי עם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, במטרה לחבור לארגונו ולקיים יחד מאבק נגד ייקור הסולר. יהודה בר אור, מראשי איגוד המוניות הארצי, טוען כי קבוצת המורדים אינה מייצגת את הענף, וכי רוב התחנות נותרו נאמנות לאיגוד, כולל תחנות בירושלים שיו"ר הארגון שלהם - קרני צידקיהו - נמנה עם "המורדים".

 

בן הרוש אמר כי מופעלים עליו לחצים לבטל את השביתה על-ידי התעשיינים וארגוני חקלאים, או לפחות להרחיב רשימת-חריגים שעליהם לא תחול השביתה. "הודעתי לכל הפונים שנהגנו בסבלנות ובסובלנות יתרה. אבל אם בממשלה מבינים רק את שפת הלחצים - נפעל בדרך הזו.

 

"אם הפחתת מחירי הבנזין היא "כלכלת שוק", בעוד את מחירי הסולר לא הפחיתו, אז ננהג גם אנו בשיטת של "כלכלת שוק" כדי להכריח את הממשלה לקבל החלטה מושכלת, של הפחתת מחירי הסולר. וזו רק יריית פתיחה של המאבק", אמר בן הרוש.

 

לטענת המובילים והמסיעים, מרכיב ההוצאה על הסולר בסל התשומות של הענף, זינק לכ-40% מכלל הוצאות התפעול של רכב עבודה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דלית שחם
עומדים לשבות
צילום: דלית שחם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים