שתף קטע נבחר

סובארו STi חוזרת - עם ישבן, בלי כנף

סובארו החלה בשיווק ה-STi החדשה, שחוזרת אל המראה הקלאסי של ארבע-דלתות ותא מטען נפרד. היצרנית מבטיחה שזו הגרסה המהירה ביותר אי-פעם בסדרה, למרות שהמנוע לא השתנה. המחיר: החל מ-300 אלף שקל

אסתי חוזרת. יבואנית סובארו, חברת יפנאוטו, הודיעה היום (ג') כי החלה בשיווק ה-STi - הגרסה הספורטיבית של האימפרזה/B3. ה-STi, רפליקת ראלי המוכרת בישראל בכינוי "אסתי", שווקה בגרסתה הקודמת בתצורת חמש-דלתות, ולא זכתה להצלחה. גרסת הסדאן "הקלאסית" הוצגה בשנה שעברה, ומחירה בישראל יחל ב-300 אלף שקל.

 

ה-STi החדשה הוצגה במסיבת עיתונאים שערכה היבואנית, לרגל חשיפת תוכנית תלת-שנתית, במסגרתה תמתג יפנאוטו מחדש את סובארו בישראל תחת הסיסמה "בסוף הכל נמדד בביצועים". ביבואנית גם אומרים כי בשנים הקרובות ירחיבו את מרכז השירות בפי-גלילות ויקימו מרכז לוגיסטי חדש באיזור התעשייה בלוד. 


ה-STi החדשה: החל מ-300 אלף שקל (צילום: רונן טופלברג) 

 

 

בסובארו מצהירים כי ה-STi החדשה היא המהירה ביותר אי-פעם בסדרה הספורטיבית, ולראייה מוצג נתון שהפך אמת מידה ליכולת דינמית: זמן ההקפה במסלול נורבורגרינג בגרמניה, אותו השלימה ה-STi ב-7:55 דקות. ל-STi כיול מתלים חדש, מוטות מייצבים עבים מבעבר, ומרכב מונמך בחצי ס"מ לעומת גרסת החמש-דלתות. מנוע הבוקסר המוגדש, בנפח 2.5 ליטר, לא השתנה, ומספק 300 כ"ס ו-41.5 קג"מ. הביצועים כמעט זהים לאלו של גרסת החמש-דלתות: מהירות מרבית של 255 קמ"ש, והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות.


 

המכונית החדשה מגיעה ללא אחד מהמאפיינים המזוהים ביותר של קודמותיה: כנף אחורית אימתנית ("ספוילר"), שתוצע כעת בשתי גרסאות ורק תמורת תוספת תשלום. כמו בעבר, ה-STi מצוידת במערכת הנעה כפולה מתוחכמת, המאפשרת לנהג לשנות את חלוקת הכוח בין הצירים. ה-STi תוצע בשתי רמות אבזור: הגרסת הבסיסית, שמחירה 300,000 שקל, תכלול מפתח חכם, פנסי קסנון וחישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ'. תמורת 30,000 שקל נוספים, רוכשי גרסת ה-spec R יקבלו מושבים של רקארו, חישוקים של BBS - ולראשונה ב-STI גם גג-נפתח מקורי.

 

היבואנית גם הציגה היום גרסה מעודכנת של הפורסטר, שקיבלה את מנוע הבוקסר החדש של סובארו בנפח 2.0 ליטר. ההספק לא השתנה (150 כ"ס), המומנט מעט גבוה יותר (20.2 קג"מ לעומת 20), וצריכת הדלק שופרה: 13.3 ק"מ לליטר לעומת 11.9. גם פליטת הפחמן הדו-חמצני (CO2) שופרה: 174 גרם לק"מ לעומת 199. מחיר הפורסטר המעודכנת יחל ב-175,000 שקל, לגרסת האבזור הבסיסית המצוידת בתיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים. הגרסת המאובזרת יותר, עם תיבת אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים, תעלה 200 אלף שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
STi החדשה: 300 כ"ס, 41.5 קג"מ
פורסטר מחודשת: 150 כ"ס, 20.2 קג"מ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים