שתף קטע נבחר
 

מע"צ מציגה: כביש ידידותי לגמלים

בעוד כארבעה חודשים תחל מע"צ בשדרוג הכביש בין ערד וצומת שוקת, וכדי להקל על הפזורה הבדואית הוחלט להקים מעבר ייעודי לגמלים. בנוסף יוקמו עשרה מעברים לעדרי צאן, כדי להבטיח מעבר נוח ובטוח מצד אחד לאחר

סע, גמל מתחתיך. החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) תחל בקרוב בשדרוג כביש מספר 31, בין צומת שוקת וערד, ומתברר כי הפרויקט צפוי לכלול התקן בטיחותי ייחודי: מעבר תת-קרקעי לגמלים. במע"צ מסבירים כי הכביש המשודרג, שיהיה רחב משמעותית מהכביש הקיים ויכלול גם מעקות בטיחות, יקשה על בדואים הגרים בסמוך לו לעבור מצד אחד לאחר. על-מנת לפתור את הבעיה, הוחלט בחברה להקים מעבר רחב וגבוה במיוחד, שיאפשר מעבר נוח ובטוח של גמלים.


יש דרכים בטוחות יותר להוביל גמלים (צילום אילוסטרציה: אמיר אבו ג'אמע)

 

"נציגי החברה נפגשו עם גורמים בפזורה הבדואית, בכדי ללמוד על הצרכים המיוחדים של רועי הצאן והגמלים", אומרים במע"צ. "לאחר מעקב אחר נדידת הבדואים עם גמליהם, מיקום המעבר המיוחד נקבע בסמוך ליישוב אל-פורעה, בחלקו המזרחי של הכביש לערד". המעבר המתוכנן רחב וגבוה ממעברים המיועדים לעדרי צאן: רוחבו כחמישה מטרים, וגובהו כשלושה מטרים. עלות הקמת המעבר נאמדת בכמה מיליוני שקלים. מלבד המעבר לגמלים, יוקמו בכביש גם עשרה מעברים המיועדים לעדרי צאן.

 

 

"אחת הסכנות האורבות כיום לנהגים בכביש 31 היא התנגשות בין כלי-רכב לבעלי החיים המתהלכים לצד הכביש", מציינים במע"צ. "התנגשויות אלה מסתיימות לא פעם בפגיעה בנפש". יש לציין כי על-פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בכביש אירעו 16 תאונות קטלניות ב-2009 ו-2010, אך באף אחת מהן לא צוין כי היו מעורבים בעלי-חיים. בחמש מהתאונות נהרגו הולכי-רגל.  

 

במע"צ אומרים כי פרויקט השדרוג של כביש 31 נועד "להתאימו לסטנדרטים של דרך ראשית דו-מסלולית". הפרויקט, שעלותו נאמדת במיליארד שקל, יכלול את הרחבת הכביש לשני נתיבים בכל כיוון, הקמת מחלפים במקום צמתים, התקנת תאורה והצבת מעקה בטיחות בין המסלולים. המכרז לשדרוג הכביש יתפרסם בשבועות הקרובים, ובעוד כארבעה חודשים אמורות להתחיל העבודות בשטח. הפרויקט צפוי להסתיים בעוד כארבע שנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מע"צ: המעברים יקלו על הבדואים
צילום: הרצל יוסף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים