ילדת סנדביץ': אסטון מרטין ויראז'
יצרנית מכוניות הספורט הבריטית גילתה פער בלתי נסבל בין ה-DB9 וה-DBS, והחליטה למלאו עם מכונית ספורט חדשה: ויראז'. כמו שתי אחיותיה, גם לה יש מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר - אך במקום 510 כ"ס כמו ל-DBS או 470 ל-DB9, לוויראז' יש 490
מה עושים 20 כ"ס. מתברר שלאסטון מרטין יש בעיה: בין ה-DBS הספורטיבית וה-DB9 האלגנטית קיים פער גדול מדי. נכון, לשתיהן יש מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר, אבל לראשונה יש 510 כ"ס, ולשנייה 470 כ"ס. הבעיה הזו כה הטרידה את היצרנית הבריטית, עד שמהנדסיה נדרשו למצוא לה פתרון. קבלו את הוויראז' החדשה, שתשתלב בדיוק בפער שבין ה-DBS וה-DB9, ותוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתיפתח בתחילת החודש הבא.
הוויראז' אינה שוברת את הקו העיצובי שהתוו קודמותיה. באסטון מספרים כי השבכה הקדמית עוצבה בהשראת מכונית העל, One-77, ובכנפיים הקדמיות אפשר למצוא שישה פנסי LED, המעניקים "פרשנות מודרנית" לקו העיצובי המזוהה של היצרנית. הם גם אומרים כי הכנפיים הקדמיות גם מבדילות את הוויראז' מאחיותיה, אבל אל תנסו למצוא את ההבדלים - יש סיכוי טוב שלא תצליחו.
בהתייחסו לשמרנות שנדמה כי מאפיינת את הוויראז', אומר מנכ"ל היצרנית, אולריך בז, כי "100 שנות היסטוריה מוטורית מלמדות כי אבולוציה מספקת את הפתרונות הטובים ביותר - וכך גם במקרה של הוויראז'". גם המנוע אינו מפתיע: אותו V12 בנפח 6.0 ליטר המוכר מה-DBS ו-DB9, אלא שבוויראז' הוא מספק 490 כ"ס. היצרנית אינה מפרסמת נתוני ביצועים, ורק מציינת כי לוויראז' תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים.
לדברי מנכ"ל היצרנית בז, הוויראז' החדשה "מהווה את השילוב המושלם של ניגודיות" - גם נוחה ונינוחה בשיוטים מהירים וארוכים, וגם ספורטיבית ומהנה לנהיגה. הוויראז' מצוידת במערכת מתלים "חכמה", שאמורה להתאים את שיכוך הבולמים לכביש ולאופי הנהיגה, ומספקת חמישה מצבי כיול במצב "רגיל", וחמישה נוספים במצב "ספורט".
מחירה של הוויראז' לא נמסר, אך סביר להניח כי גם הוא יתמקם בין מחיר ה-DB9, שמתחילה ב-125,000 ליש"ט, ובין ה-DBS, שמחירה הבסיסי הוא 175,000 ליש"ט.