שתף קטע נבחר
 

מסתמן: שיבושים בתנועת הרכבות ביום ראשון

אסיפת עובדים המונית שתיערך מול משרדי הנהלת הרכבת, עלולה לדברי מקורות בחברה לגרום לשיבושים חמורים בלוחות הזמנים. יו"ר הוועד: "יש מגמה להפריט כמה שיותר מפעילויות החברה". ברכבת ישראל אומרים כי הם נערכים בהתאם

נוסעים ברכבת? היכונו לשיבושים. ביום ראשון הקרוב (27.2) מתכננים עובדים ברכבת ישראל לערוך אסיפה המונית במשרדי הנהלת החברה בתל-אביב, במחאה על הכוונה להפריט חלק מפעילויות התחזוקה. באסיפה, שלדברי מקורות בחברה עשויה להפוך להפגנה, צפויים להשתתף כמה מאות עובדים. על-פי מקור בכיר, אסיפת העובדים גם עלולה לגרום לשיבושים חמורים בתנועת הרכבות ביום ראשון - יום שבו ממילא מתקשה הרכבת לעמוד בעומס הרב של הנוסעים.

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי הנהלת החברה מודעת לכוונת העובדים לערוך אסיפה ביום ראשון, וכי היא נערכת בהתאם. יו"ר ועד העובדים של הרכבת, גילה אדרעי, אמרה היום (ה') ל-ynet כי אין בכוונת העובדים לשבש את תנועת הרכבות. "אנחנו נשתדל שלא לגרום לשיבושים כלשהם. מה שאנחנו מתכוונים לעשות הוא למחות על מה שעושה ההנהלה, שפשוט מנסה להפריט את הרכבת".


מקור ברכבת: צפויים שיבושים חמורים (צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

ברקע האסיפה עומדת כוונת הרכבת להעביר חלק מעבודות התחזוקה לביצוע על-ידי חברה פרטית, שגם תספק בשנים הקרובות מאות קרונות "דאבל-דק". בוועד העובדים של הרכבת תוקפים בחריפות את כוונת החברה לבצע את תחזוקת הקרונות החדשים ב"מיקור חוץ", וזאת למרות שלא צפויה פגיעה ישירה בעובדים. עוד מוחים בוועד נגד כוונת הרכבת להפוך את חטיבת המטענים לחברה-בת.

 

לדברי מקור ברכבת, סיבה נוספת לאסיפה היא נוהל שהוציאה הנהלת החברה בתחילת החודש, ועיקרו הנחיות לפעילותו של אגף "פיקוח תפעולי". בוועד הורו לאחרונה לעובדים שלא לשתף פעולה עם עובדי האגף, ובתגובה פנתה הרכבת לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בבקשה כי יכריז על החלטת הוועד כבלתי-חוקית.

 

"היו"ר מחפשת מלחמות"

מקור ברכבת אומר היום (ה') ל-ynet כי מאחורי האסיפה הצפויה ביום ראשון לא עומדות סיבות מקצועיות, אלא סכסוך אישי וחריף בין יו"ר ועד העובדים ומנכ"ל החברה, יצחק הראל. "אדרעי מחפשת מלחמות מהרגע שהיא נכנסה לתפקיד", הוא מסביר. "וגם במקרה זה, הרקע הוא עניינים שאפשר לקרוא להם אישיים. הרי העברת הטיפול בקרונות החדשים לידי היצרנית לא תשנה כהוא-זה את מצב העובדים".

 

המקור מוסיף כי החלטת הוועד שלא לחתום על ההסכם הקיבוצי החדש, שנחתם לאחרונה בין הממשלה וההסתדרות, גורמת לכעס רב בקרב עובדים. זאת, מאחר שההחלטה מונעת למעשה מהעובדים מלקבל תוספת לשכרם - תוספת אותה קיבלו עובדים אחרים במגזר הציבורי. "מי שמפסיד מהגישה של יו"ר הוועד, שרוצה רק להילחם בהנהלה, הם העובדים", מסכם המקור. "וכמובן שגם הנוסעים, שמשלמים במיטב כספם על שירות, שבסופו של דבר לא עומד בציפיות שלהם".

 

מנגד, אדרעי אומרת כי המאבק שהיא מובילה נגד הנהלת החברה נועד למנוע את הפרטתה. "אנחנו מתנגדים לכוונת ההנהלה להוציא למיקור חוץ גם את פעילות המטענים, וגם את תחזוקת הקרונות החדשים, וגם את פיתוח התשתיות. כל זה קורה כחלק ממגמה להפריט כמה שיותר מפעילות החברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת: נערכים בהתאם
צילום: דורון גולן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים