הנה הדור הבא של הקינקט
הולוגרמות, תלת ממד תלת ממדי, ומחשב שיודע איפה הידיים שלכם: כל אלו נחשפים בסרטון חדש של מיקרוסופט, שמראה לנו מה יהיה הקינקט של העתיד הקרוב
<< איך נמנעים מפאדיחות בפייסבוק וטוויטר?
כשהוצגה לראשונה טכנולוגית פרויקט נטאל, אביו הקדמון של הקינקט, חובבי טכנולוגיה רבים הגיבו בהתפעלות: היכולת להניע דמויות במשחקים ללא בקרי משחק, באמצעות מצלמות זיהוי תנועה בלבד, נראתה כמו מדע בדיוני. מאז עברו כמה שנים טובות ומצלמות קינקט נמכרות היטב ברחבי העולם. יתכן שמי שהתפעל מנטאל כבר תוהה מהו השלב הבא באבולוציית הטכנולוגיה של מיקרוסופט.
סרטון שהפיצה החברה מספק הצצה חטופה לעתיד אפשרי אחד של הקינקט: שילוב תלת ממד, רפלקטורים ומשטחי תצוגה מיוחדים.
בסרטון אפשר לראות כמה כיווני פיתוח מעניינים. הראשון מתייחס למשטחים מחזירי אור, שמאפשרים למסכים לדעת איפה נמצאות הידיים שלכם, מה שמאפשר להזיז אובייקטים על המסך (נניח, לדפדף קדימה או אחורה בדפדפן אינטרנט) בלי לגעת בו בכלל. כיוון אחר שמוצג בסרטון מתייחס למשטח אופטי ניסיוני, שמאפשר את אותה השליטה ללא מגע - ואף מזהה את המרחק של היד שלכם מהמסך. פיתוח כזה יאפשר ממשק בו הנעת היד כלפי המסך תוכל לתפקד כפקודת זום-אין בתצוגת תמונה, למשל.
משטח ההולוגרמה של מיקרוסופט
כיווני הפיתוח האחרים שמראה בכיר במעבדות מיקרוסופט מתייחסים לשילוב זיהוי התנועה עם תלת ממד. המשטח האופטי שבוחנת מיקרוסופט מתפקד כמנסרה מורכבת, וניתן לבצע בו הכפלת פריימים וליצור אפקט 3D.
כשמשלבים איתו את יכולת זיהוי התנועה של הקינקט ניתן לדעת באיזו זווית מתבונן המשתמש בתמונה, ובכך ליצור אפקט תלת ממד ריאליסטי יותר. המשטח של מיקרוסופט הוא מעין עדשה שטוחה, שמאפשר הקרנה הולוגרפית תלת ממדית.
באמצעות מצלמת הקינקט, ניתן לזהות משתמשים שונים שמתבוננים במסך, לתת לכמה מהם לראות את אותו אלמנט מזוויות שונות - ואפילו לצפות באלמנטים שונים. למה זה טוב? כדי שבעת צפיה בסרט אקשן בתלת ממד, תזהה המצלמה את הילדים שבחדר, ותצנזר רק עבורם רכיבים בעייתיים בסצנה (כמו לדוגמה, גופה כרותת ראש). המסך יכול לדעת באיזה מרחק אנחנו נמצאים ממנו, ולהציג תמונה בהתאם - כאילו מתבוננים מבעד לחלון.
הטכנולוגיה נראית מרשימה מאוד, אבל בשלב זה לא ידוע באיזה שלב נמצא הפיתוח, באיזה מוצר הוא יבוא לידי ביטוי, ומתי. חברות טכנולוגיות רבות עוסקות בפיתוחים מעניינים שכאלה, מבלי לדעת מה ייעשה בהן. יתכן שפתרונות לבעיות יום יומיות, הברקות שראינו בסרטי מדע בדיוני ועוד דברים שעולים על כל דמיון כבר חיים ופועלים במעבדותיהן של מיקרוסופט, גוגל, אפל וחברות אחרות.
רואים את החנון הזה? הוא העתיד של הטלוויזיה >>