סוזוקי סוויפט חדשה - גדולה, יקרה וחלשה מבעבר
יבואנית סוזוקי משיקה בארץ דור חדש לסוויפט הפופולרית. למרות מראה דומה, המידות גדלו משמעותית. המנוע קטן וחלש מבעבר, אך המחיר גבוה יותר - 104 או 108 אלף שקל
דומה מאד, אבל שונה - סוזוקי סוויפט החדשה. חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, מתחילה בשיווק הדור הבא של מכונית הסופר-מיני המצליחה, הסוויפט הקומפקטית. מעתה תקבלו אותה בשתי גרסאות, במידות גדולות משמעותית, עם מנוע קטן נפח, צנוע-הספק ונקי, ותג-מחיר גבוה בכמה אלפי שקלים. הגרסה הזולה תעלה 104 אלף שקלים, היקרה ממנה תעלה 4,000 שקלים נוספים.
יש להניח כי גם חדי העין שבקוראים יתקשו לזהות את ההבדלים בין הדגם החדש לזה המוחלף. אלא שיש להניח כי העמדת שתי המכוניות, זו לצד זו, תדגיש הבדלים מהותיים. המכונית החדשה ארוכה מקודמתה בלא פחות מ-9 ס"מ, ובסך הכל 385 ס"מ מפגוש לפגוש. מידות הרוחב (169 ס"מ) והגובה (151 ס"מ) נותרו כמעט ללא שינוי. בסיס גלגלים לעומת זאת גדל ב-5 ס"מ משמעותיים, למרחק כולל של 243 ס"מ. צמיחה זו בממדים לא הועילה לתא המטען, שמאפשר כעת 10 ליטרים נוספים של נפח, ואילו המשקל צמח בכ-60 ק"ג.
יחידת ההנעה עברה שינוי משמעותי, ונפחה קטן מ-1.5 ליטר ל-1.2. במקביל, גם ההספק המרבי נמוך יותר כעת - 94 כ"ס לעומת 105 בעבר. תיבת ארבעה הילוכים בעלת יחסי העברה שונים, תזניק את המכונית הקטנה לאט יותר ל-100 קמ"ש (13.5 לעומת 11.7 שניות), והמהירות המרבית צנחה מ-180 בעבר ל-160 כיום. עם זאת, הקטנת הנפח עזרה לצריכת הדלק, שעומדת כעת על כ-18 ליטר לק"מ בממוצע, לעומת כ-15.5 בדגם הקודם. במקביל ירדה פליטת המזהמים מ-153 ל-129 גרם CO2 לק"מ - קבוצה 3 במיסוי הירוק.
הסוויפט תשווק בארץ בשתי רמות אבזור, GLX הפשוטה, ו-GLXI המאובזרת יותר, הראשונה תמורת 104 אלף שקל, והשניה תמורת 108. ההבדלים העיקריים בין השתיים: בקרת שיוט אשר גם נשלטת מגלגל ההגה, בקרת אקלים וגלגל הגה מתכוון גם למרחק. בשני המקרים תצויד הסוויפט במערכת שמע מקורית עם חיבור USB ושליטה מגלגל ההגה, חישוקי מתכת קלה ושבע כריות אוויר. הסוויפט זכתה לחמישה כוכבי בטיחות מטעם ארגון הבטיחות יורו נ-קאפ.