שירות קיצור כתובת ארוך במיוחד
בדיוק מה שהיה חסר לנו: שירות קיצור אתרים ישראלי שמייצר קיצורים ארוכים במיוחד, כדי שתוכלו לחרוג ממכסת התווים בטוויטר בסטייל
שלושה מתכנתים ישראלים שעובדים בחברת דלבר של מרכז סירס בישראל, גדי ליפשיץ, אבישי לביא וחן אגוזי, ישבו לפתח משהו שבאמת היה חסר באינטרנט – שירות קיצור כתובות אתרים ארוך במיוחד.
שם השירות הוא extremelylongurlshorteningserviceprovider ('שירות קיצור כתובות אתרים ארוך במיוחד'). "אפשר להגיד שהשירות שלנו הוא פרפרזה של שירותי קיצור הכתובות", מספר ליפשיץ. גולשים משתמשים בשירותים מסוג זה (כמו ביט.לי ו-ShortURL) בעיקר כדי לשים כתובות ארוכות בפוסטים של טוויטר, שמכילים רק עד 140 תווים וגם כדי לא לעצבן את החברים בפייסבוק עם לינק שמכסה את מרבית הקיר.
אנחנו ממליצים לקצר את ביט.לי ל-http://extremelylongurlshorteningserviceprovider.info/7510ae
השירות נוצר במסגרת ימי היצירתיות בסירס שנקראים Creativity Dojo (דוג'ו – כלי עזר בקוד פתוח למפתחי ממשקי רשת דינמית וגם "הדרך המובילה אל" ביפנית). "אני הבאתי את הרעיון", אומר ליפשיץ, "וחברו אלי אבישי וחן - תוך יומיים בלבד סיימנו את העבודה עליו בשימוש בקוד פתוח".
מטא-קיצור ארוך
האתר עלה לאויר אתמול (א'). עד כה מספרים השלושה שהיו לשירות כ-80 משתמשים. מה קיצרו בו בינתיים? "אנשים בעיקר העתיקו את כתובת השירות (http://extremelylongurlshorteningserviceprovider.info/) ויצרו ממנה קיצור ארוך, מה שהוביל פשוט בחזרה לעמוד הבית של האתר", מספר לביא. ליפשיץ מוסיף, "אנחנו לא שוללים את האפשרות שבעתיד נשתמש בקוד ליצירת שירות קיצורים טיפה קצר ויעיל יותר" - אבל מצחיק פחות.
עוד פיתוחים שנולדו במהלך ימי היצירתיות בסירס הם אפליקציה לשיתוף קניות באייפון בזמן אמת, ואפליקציה שמרכזת יציאות לארוחת צהריים והזמנות משלוחים בעבודה, כך שהעובדים יוכלו לדעת מי מזמין אוכל מאיפה, ולחבור זה לזה.
בגוגל ובחברות פיתוח אחרות הבינו מזמן שעובד טוב הוא לאו דוקא עובד מתוגמל, אלא עובד יצירתי. ברבות מהחברות, ניתנת לעובדים תקופת זמן ביום או בשבוע בה הם יכולים לחבור אחד לשני או לעבוד לבד, ליצור ולפתח כל דבר שמתחשק להם – כל עוד הזכויות על הפיתוח נשמרות בחברה, כמובן. ארגון RSA, המקדם את תחומי האומנות, הייצור והמסחר יצר הרצאה מאויירת בנושא:
מלך סעודיה לא קונה את פייסבוק >>