ז'נבה - פולקסווגן מחשמלת את הסיקסטיז'
קונצרן הרכב הגרמני מציג בתערוכת ז'נבה גרסה מודרנית למיניבוס הקלאסי של שנות ה-60. הוא מציע מקום לשישה למרות מידות קטנות בהרבה, וההנעה חשמלית. תוכניות ייצור? בינתיים אין
הנעה חשמלית לאייקון שנות ה-60. פולקסווגן מציגה פרשנות מודרנית - נוספת - למיקרובוס הקלאסי, תחת השם בולי (Bulli), הכינוי המקורי למוביל הנוסעים ההיסטורי. דגם התצוגה החדש נחשף היום בתערוכת ז'נבה. בפולקסווגן אומרים כי הדגם החדש הולך בעקבות אביו הרוחני והמיתולוגי, אשר הפך עם השנים לאיקון המזוהה עם דור ילדי הפרחים. "במקביל, הוא יציע מראה המזוהה עם DNA הקונצרן", אומרים הגרמנים.
כמעט כמו כל דגמי הרטרו בתעשיית הרכב, גם הבולי הוא רכב מודרני לכל דבר ועניין. למרות שאורכו דומה לזה של מכונית סופר-מיני מודרנית (399 ס"מ), ובכך הוא קצר משמעותית מהמיקרובוס "של פעם", הוא אמור לארח שישה נוסעים מבוגרים. שלא במפתיע, יחידת ההנעה עמה הוא מוצג לקהל לראשונה, היא חשמלית. אגב, כדאי להזכיר כי ב-2001 הציגה פולקסווגן "מיקרובוס מודרני" אחר.
"לא מכונית רטרו", פולקסווגן בולי קונספט (צילום: AP)
גובהו של הבולי הוא 170 ס"מ, רוחבו 175, ובסיס הגלגלים ארוך יחסית - 262 ס"מ. כך הוא מציע כנראה מקום לשישה נוסעים מבוגרים. או כך לפחות מבטיחה פולקסווגן. תא המטען מספק נפח של 370 ליטרים, וניתן להגדילו עד 1,600 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים.
הבולי לתצוגה עושה שימוש במנוע חשמלי המייצר 114 כ"ס, המסוגל למהירות מרבית של 140 קמ"ש, ולהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 11.5 שניות. משקלו של הרכב עומד על כמעט 1.5 טון. סוללות ליתיום-יון ממוקמות ברצפה כפולה ומעניקות יכולת אחסון חשמלית של 40 קילו וואט שעה, עם טווח נסיעה מרבי של 300 ק"מ.
בפולקסווגן אומרים כי ניתן יהיה לטעון את הסוללות תוך פחות משעה, במידה והן מחוברות לתחנת טעינה מהירה. עוד מסבירים כי הבולי מאפשר גם שימוש במנועי דיזל או בנזין מודרניים, בנפחים שנעים בין 1.0 ל-1.4 ליטרים.