אלפא 4C - בדיוק חצי מ-8
יצרנית הרכב האיטלקית חשפה בז'נבה מכונית ספורטיבית קומפקטית מעוררת חשק, הנשענת על מאפייני 8C המרהיבה. תחילת הייצור מתוכננת ל-2012
מכונית-על קומפקטית? אלפא האיטלקית מציגה בתערוכת ז'נבה מכונית דו-מושבית ספורטיבית חדשה, ולא נרתעת מלכנות אותה "מכונית-על קומפקטית". מלבד מראה מסובב ראשים, מציגה ה-4C החדשה את כל המאפיינים הספורטיביים שנרכשו בפיתוח וייצור ה-8C קומפיטציונה, מהמכוניות הנאות בהיסטוריה. הנעה אחורית ומנוע מאחור אמורים להבטיח התנהגות ספורטיבית וניהוג חד ורגיש. ואילו משקל עצמי נמוך במיוחד של כ-850 ק"ג, מאפשר יחס הספק-משקל מרשים. מאלפא נמסר כי המכונית תגיע לייצור במהלך שנה הבאה.
באחורי המכונית המרשימה מוצב מנוע בנזין ותיק ומוגדש בנפח 1,750 סמ"ק, בו עושה אלפא שימוש במספר גרסאות "תלתן ירוק" לדגמים שונים. ההספק המרבי יהיה "גבוה מ-200 כ"ס", ותיבת הילוכים כפולת-מצמד תהיה אחראית להעביר את הכוח לאחור. המהירות המרבית תהיה כנראה גבוהה מ-250 קמ"ש, וההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש נאמדת בכ-5 שניות. הדו-מושבית הקומפקטית משיגה נתון משקל נמוך, תודות לשימוש נרחב בסיבי פחם בגוף המכונית. חלקה האחורי של השלדה עשוי מאלומיניום.
אורכה של ה-4C הוא כארבעה מטרים, ובסיס הגלגלים קצרצר במיוחד - 240 ס"מ. לשם השוואה, המיטו הקטנה מציעה בסיס גלגלים ארוך ביותר מ-10 ס"מ. באלפא מציינים כי מערכת המתלים מורכבת מתמוכות מקפרסון מאחור, ואילו את המתלה הקדמי הם מציגים כרב-חיבורי. אגב, לטענת האיטלקים, המנוע האחורי תורם לחלוקת משקל קיצונית של 60% על הסרן האחורי. מעניין יהיה לנסות ולשלוט במכונית כזו, ללא עזרת מערכות בקרה אלקטרוניות מתקדמות.