שתף קטע נבחר
 

אלפא 4C - בדיוק חצי מ-8

יצרנית הרכב האיטלקית חשפה בז'נבה מכונית ספורטיבית קומפקטית מעוררת חשק, הנשענת על מאפייני 8C המרהיבה. תחילת הייצור מתוכננת ל-2012

מכונית-על קומפקטית? אלפא האיטלקית מציגה בתערוכת ז'נבה מכונית דו-מושבית ספורטיבית חדשה, ולא נרתעת מלכנות אותה "מכונית-על קומפקטית". מלבד מראה מסובב ראשים, מציגה ה-4C החדשה את כל המאפיינים הספורטיביים שנרכשו בפיתוח וייצור ה-8C קומפיטציונה, מהמכוניות הנאות בהיסטוריה. הנעה אחורית ומנוע מאחור אמורים להבטיח התנהגות ספורטיבית וניהוג חד ורגיש. ואילו משקל עצמי נמוך במיוחד של כ-850 ק"ג, מאפשר יחס הספק-משקל מרשים. מאלפא נמסר כי המכונית תגיע לייצור במהלך שנה הבאה.

 

 


החדשה של אלפא בתערוכת ז'נבה (צילום: AP)

 

באחורי המכונית המרשימה מוצב מנוע בנזין ותיק ומוגדש בנפח 1,750 סמ"ק, בו עושה אלפא שימוש במספר גרסאות "תלתן ירוק" לדגמים שונים. ההספק המרבי יהיה "גבוה מ-200 כ"ס", ותיבת הילוכים כפולת-מצמד תהיה אחראית להעביר את הכוח לאחור. המהירות המרבית תהיה כנראה גבוהה מ-250 קמ"ש, וההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש נאמדת בכ-5 שניות. הדו-מושבית הקומפקטית משיגה נתון משקל נמוך, תודות לשימוש נרחב בסיבי פחם בגוף המכונית. חלקה האחורי של השלדה עשוי מאלומיניום.


 

אורכה של ה-4C הוא כארבעה מטרים, ובסיס הגלגלים קצרצר במיוחד - 240 ס"מ. לשם השוואה, המיטו הקטנה מציעה בסיס גלגלים ארוך ביותר מ-10 ס"מ. באלפא מציינים כי מערכת המתלים מורכבת מתמוכות מקפרסון מאחור, ואילו את המתלה הקדמי הם מציגים כרב-חיבורי. אגב, לטענת האיטלקים, המנוע האחורי תורם לחלוקת משקל קיצונית של 60% על הסרן האחורי. מעניין יהיה לנסות ולשלוט במכונית כזו, ללא עזרת מערכות בקרה אלקטרוניות מתקדמות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא 4C, מלפנים מזכירה את אחותה הגדולה
מאחור פחות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים