ההיברידית הזולה בארץ - הונדה ג'אז
יבואנית הונדה בישראל החלה בשיווק מספר גרסאות להונדה ג'אז, כולל היברידית מעניינת. עם תג-מחיר של 117 אלף שקלים, היא הופכת באחת למכונית הכלאיים הזולה בישראל
סמל סטטוס ירוק. חברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, מתחילה בשיווק מספר גרסאות חדשות של הג'אז הקטנה, בהן גרסה היברידית שתהיה - עם תג-מחיר של 117 אלף שקל - המכונית ההיברידית הזולה בישראל. כדאי להזכיר כי ג'אז היברידית עקפה בשוק הרכב היפני את הטויוטה פריוס, להיט שעמד בראש מצעד המכירות שם במשך 20 חודשים רצופים.
הג'אז ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.34 ליטר (88 כ"ס) למנוע חשמלי מסייע בעל הספק של 14 כ"ס. תיבת הילוכים רציפה (CVT) בעלת שבעה יחסי העברה קבועים מראש, מאפשרת לטענת הונדה צריכת דלק של כ-21.5 ק"מ לליטר, ונתון פליטת CO2 נמוך - 104 גרם לק"מ. מכונית הכלאיים מצוידת - בניגוד לשאר דגמי הג'אז ביחידות תאורה קדמיות בעלות רקע כחול בהיר, יחידות תאורה אחוריות שקופות ופגושים בעיצוב שונה. תא המטען מציע כ-300 ליטר של נפח, 30 פחות מהדגמים הרגילים.
יחד עם הדגם ההיברידי יתחיל שיווקן של שתי גרסאות חדשות נוספות. הראשונה עם מנוע 1.34 ליטרים דומה לזה שבהיברידית, אך כאן הוא משחרר 100 כ"ס. גם במקרה זה מצוידת הג'אז בתיבה רציפה, ותג המחיר עומד על 121 אלף שקל. אגב, ההיברידית מציעה נתון מומנע גבוה משמעותית מזה של גרסת הבנזין, 17 קג"מ לעומת 13, ובסל"ד נמוך משמעותית - 1,300 לעומת 4,800 סל"ד. לכן היא גם מאיצה מהר יותר מעמידה ל-100 קמ"ש: 12.2 שניות לעומת 12.6. הבנזין מוצעת גם בגרסה בעלת אבזור מקורי עשיר במעט - למשל חישוקים קלים, 4 רמקולים, פנסי ערפל ושקע USB - ותג-מחיר של 128 אלף שקל.
גרסה מעניינת נוספת בארסנל המתחדש, היא ג'אז עם תיבת חמישה הילוכים ידנית, מנוע 1.2 ליטרים (90 כ"ס) ותג-מחיר של 99 אלף שקלים.