טל שביט, מבכירי הרוכבים בארץ, נהרג בתאונה
מייסד עיתונות הרכב הדו-גלגלית בישראל וכתב ynet, נהרג היום (ד'), לאחר שנפגע ממכונית שסטתה לנתיב בו רכב, באזור צומת מורשה. בני ברק, כתב הרכב של 'ידיעות אחרונות': "קשה להאמין שאדם כל-כך פעיל ועם שמחת חיים כה גדולה, כבר לא איתנו"
מצא את מותו על הכלי שאהב יותר מכל. עיתונאי הרכב הוותיק טל שביט (55), נהרג בצהריים (ד') בתאונת דרכים במחלף מורשה, סמוך לרמת השרון. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי מכונית פרטית שחנתה לצד הדרך סטתה לנתיב נסיעתו, ופגעה באופנוע עליו רכב. שביט נפגע באורח אנוש ונפטר מפצעיו. הותיר אחריו שני ילדים המשרתים בצה"ל, דן בן 19 ורותם בת 20.
טל שביט, בהשקת קטנועי הונדה ברומא. נהרג על הכלי שכה אהב
טל שביט מוכר כמייסד עיתונות הרכב הדו-גלגלית, ונמנה עם בכירי כתבי הרכב בישראל עוד מאמצע שנות ה-80. ב-1988 הקים יחד עם שותפו דאז, רפי בן שחר, את מוטו, המגזין הדו-גלגלי הראשון בישראל. לפני כן כתב וערך במגזיני הרכב טורבו, אוטו, ערך והגיש את תכנית הטלוויזיה "אוטו בראש", כתב במדור הרכב של עיתון מעריב, ובשנה האחרונה היה כתב הרכב הדו-גלגלי ב-ynet.
במקביל הקים כתב וערך את אתר האינטרנט דו"גרי, העוסק רובו ככולו בעולם הדו-גלגלי. אתר זה אמור היה להיות השלב הבא במסעו הארוך של שביט בעולם עיתונות הרכב. בשנים האחרונות הפך פעיל יותר ויותר בנושא ההדרכה לרכיבה נכונה ובטוחה, אך ביקש להעשיר את העולם הדו-גלגלי בכתבות מסוג שונה, אשר היו לסימן ההיכר המלווה אותו עשרות שנים.
בשנתיים האחרונות נרתם שביט למאבק המתוקשר נגד ייקור תעריפי ביטוח החובה לכלי הרכב הדו-גלגליים. במהלך המאבק הדגיש שביט כי תאונות דרכים שבהן מעורבים קטנועים ואופנועים, הן במרבית המקרים באשמת נהגי המכוניות. "גיבשנו אסטרטגיה יחד, ויצאנו להפגנות", סיפר יו"ר מועדון האופנועים הישראלי, אליקו אלג'ם, "קשה לי לדבר עליו בלשון עבר. שביט היה איש שיחה ולשונאי מבריק, לצד בקיאות בלתי רגילה בתחום הדו-גלגלי. היו לו עקרונות ואידיאלים, והוא סירב להרפות מהם".
הידיעה על מותו של שביט הכתה במכריו, כולל עיתונאים שעבדו עמו במהלך השנים והכירו אותו היטב. כתב הרכב של "ידיעות אחרונות", בני ברק, סיפר כי גם במאבק האחרון נגד עליית מחירי הביטוח, הקפיד שביט שלא לחצות קווים אדומים: "הוא התנגד להשתוללות רוכבים, והפגין דומיננטיות בפגישות מול נציגי האוצר. קשה להאמין שאדם כל-כך פעיל ועם שמחת חיים כה גדולה, כבר לא איתנו".
כתב התחבורה של מעריב, גיל מלמד, הוסיף: "הבנאדם חי, נשם ואהב אופנועים, והכיר מעולה את התעשייה. הוא היה פדנט מוחלט, עם רמת השקעה מטורפת שנדירה בעיתונות. הוא היה מסוגל לקום באמצע הלילה רק כדי לצאת ולצלם בשעה מאוחרת בשביל זווית מסוימת".