המחיר היקר של שיכחה לכאורה
מה מחירה של טעות עובד מוסך, ששכח לכאורה לסגור מכסה שמן, וכתוצאה מכך גרם למנוע נזק קשה? יבואנית הרכב התנערה, בעלת הרכב התעקשה, והשופט קבע: 47 אלף שקלים
בשנת 2008 רכשה חברת "אחזקות בנין נאות אביב" ב-191 אלף שקלים רכב פנאי מסוג ג'יפ קומפאס, אותו מייבאת לישראל חברת מכשירי תנועה. אלא שחודשים ספורים לאחר רכישת הרכב, התגלו בו - כך נטען - תקלות חוזרות ונשנות. הרכב הוכנס לתיקון והוחלפו בו מנוע ותיבת הילוכים, ומחשב תיבת ההילוכים תוקן. אלא שלטענת בעלת הרכב, כל התיקונים לא הועילו. לכן נדרשה מכשירי תנועה להחליף את הרכב, ולפצות על נזקים עקיפים שנגרמו בגלל הצורך לחזור שוב ושוב למוסך.
מכשירי תנועה הסכימה אמנם לרכוש את הרכב בחזרה - כמשומש, במחיר מחירון מלא - תמורת 108 אלף שקלים, אבל סירבה לפצות אותו בגין נזקים עקיפים. הסכום שנתבע, באמצעות עו"ד זיו איל ממשרד אבירם-רוטנברג, היה מעל 48 אלף שקל בגין ימי עבודה אבודים, הוצאות לשכירת רכב, הוצאות משפטיות ועוד, ובנוסף 30 אלף שקל בגין חוסר ההנאה ועוגמת הנפש. אגב, בעלת הרכב טענה כי הג'יפ הוכנס לתיקון 20 פעמים, בניגוד לטענת מכשירי תנועה כי הוכנס "רק" 13 פעמים למוסך.
מכשירי תנועה טענה כי כעת הרכב תקין לחלוטין, וכי הנזק שנגרם בעבר לרכב, מקורו בטעות של עובד מוסך ששכח לסגור את מכסה השמן, טעות שגרמה להשבתת המנוע. החברה הוסיפה כי לפנים משורת הדין, ולמרות שלא היה בכך כל צורך, החליפה גם את תיבת ההילוכים. מכשירי תנועה צרפה חוות דעת של מומחים השמאי עמי מימון והמהנדס נחמיה גולן - לפיה מקורן של תלונות בעל הרכב בתיבת הילוכים רציפה, שהתנהגותה שונה מזו של תיבת הילוכים אוטומטית רגילה.
בסופו של יום קבע השופט כי לאחר שמכשירי תנועה נאותה לרכוש את הרכב במחיר של 108 אלף שקל, היא נדרשת לפצות את החברה בסכום נוסף של 47,300 שקלים, בגין נזקים עקיפים.