שתף קטע נבחר
 

לא בנהיגה: תיאסר שליחת דואר אלקטרוני

למרות שתקנות התעבורה מטילות על הנהג חובה לאחוז בהגה בשתי ידיו במהלך הנהיגה, למעט לצורך תפעול המכונית, מעוניין שר התחבורה להוסיף תקנה האוסרת על משלוח דואר אלקטרוני תוך כדי נסיעה

משרד התחבורה מקדם תקנה חדשה, לפיה תיאסר שליחת דואר אלקטרוני בזמן נהיגה. כך הבהיר לאחרונה שר התחבורה, ישראל כץ. הצהרה זו מגיעה במפתיע, שכן כבר כיום ומזה שנים ארוכות, קובעות תקנות תעבורה (28) כי "חלה חובה כללית על נוהג רכב להחזיק את ההגה בשתי ידיו, כל עוד הרכב בתנועה, אלא אם כן עליו לעשות דבר להבטחת פעילותו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה". המשמעות - חל איסור מוחלט לעשות באחת הידיים דבר מה שאינו קשור להפעלת הרכב.

 

ההחלטה לקדם תקנה ייעודית לעניין שליחת דואר אלקטרוני, התקבלה בעקבות יוזמת חקיקה של ח"כ רוברט טיבייב, שביקש לקבוע את האיסור כחוק, ולא רק כתקנה. בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב כי "תקנות התעבורה אוסרות שליחת מסרונים (SMS) בעת שהרכב בתנועה, ואולם, לאור השכלולים הטכנולוגיים הכוללים מכשירים ניידים עם אפשרות לקבלת ושליחת דואר אלקטרוני, קיים הצורך בהוספת האיסור ספציפי זה".

 

השר כץ לעומת זאת הסביר לחברי הכנסת כי הממשלה החליטה שאין צורך בחוק, מאחר שאפשר לקבוע את האיסור כתקנה - כפי שאכן נעשה בעניין שליחת מסרונים. "הנושא נדון בוועדת השרים לענייני חקיקה, ובה הוחלט כי אין צורך בחקיקה ראשית", אמר השר במליאת הכנסת. "עם זאת, נוכח חשיבות הנושא, קבעה הוועדה שעל משרד התחבורה לקדם את הסוגיה בתקנות".

 

על-פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, "הסחת דעת כתוצאה משימוש בטלפון נייד - דיבור ושליחת מסרונים - היא הנפוצה והמסוכנת ביותר. בזמן שיחה בטלפון הנייד, הסיכוי להיות מעורבים בתאונות הוא בערך פי 4. לגבי מסרונים נמצא כי בזמן שליחתם נהגים הסירו את מבטם מהכביש ב-40% מהזמן, וכי מספר הסטיות שלהם מהנתיב גדל ב-28% בהשוואה לנהיגה ללא עיסוק זה".

 

בסכמו את הדיון בעניין הצעת החוק של טיבייב, אמר כץ כי "אני חושב שעשית כאן דבר חשוב, (ו)העלית לסדר דבר שיש לו משמעות, ואנחנו נפעל להתקין את זה בתקנות, וכבר פועלים כדי לגבש את התקנה המתאימה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השר כץ: "פועלים לגבש תקנה"
צילום: Jupiter
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים