בשבחי התעופה: סאאב חוזרת למקורות
היצרנית השוודית שניצלה בקושי מחיסול, מנסה להתאושש על-ידי חזרה - לפחות ויזואלית - לערכי המותג הבסיסיים. ואלה, למי שלא זוכר, מצויים בעיקר באוויר
סאאב השוודית, הנמצאת כיום בבעלות ספייקר ההולנדית, מציגה בז'נבה את הפניקס, מכונית קונספט היברידית, עם מאפייני עיצוב וטכנולוגיה "שיעצבו את הדור הבא של דגמי החברה". שלא במקרה, הפניקס עושה שימוש במאפיינים שנלקחו מעולם התעופה. לא מפתיע, שכן סאאב החלה דרכה כיצרנית כלי טיס, וכלי הרכב הראשונים שיוצרה עשו שימוש בלא מעט מוטיבים דומים. תכניות ייצור? בינתיים אין על כך כל מידע.
- מתקפת הדגמים של סאאב: 9-5 סטיישן בז'נבה
- סאאב מנערת את הנפטלין - תציג (שוב) 9-4X
- ועכשיו סאאב מתחשמלת: 9-3 ePOWER
מערכת ההנעה ההיברידית בפיניקס נקראת eXWD, ומניעה כאמור את כל הגלגלים. מנוע הבעירה הפנימית, 1.6 ליטר בנזין-מוגדש עם 200 כ"ס, מעביר כוח לגלגלים הקדמיים בעזרת תיבת שישה הילוכים ידנית. מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 34 כ"ס, מסובב את האחוריים. צריכת הדלק של הפיניקס תעמוד על 20 ק"מ לליטר, ופליטת ה-CO2 לה מתחייבת סאאב היא 119 גרם לק"מ. בסאאב מסתפקים בנתונים אלה, ולא חושפים נתוני ביצועים כלשהם. כמו-כן לא ציינו אנשי החברה האם יכולה הפיניקס לנוע בעזרת חשמל בלבד.
"פיניקס מסמלת את הרנסנס, הרוח החדשנית והתשוקה, שדחפו את סאאב לבנות את המכונית הראשונה. סגנון עיצובי זה יהיה חלק מדגמי העתיד של סאאב", אומר ראש מחלקת העיצוב של החברה.
כך יראה העתיד של סאאב? פיניקס קונספט (צילום: רויטרס)