פאגאני הויארה - תראו מה שכסף יכול לסדר
יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות מאיטליה, הציגה מחליפה לזונדה המיתולוגית. עכשיו תתעלמו מהשמות הבעייתיים, ותנו למספרים הבאים להלום בכם: 700 כ"ס, 3.3 מעמידה ל-100 קמ"ש ומחיר משוער של 1.6 מיליון דולר לפני מסים
לו היינו ביל גייטס. תמורת סכום ממש-לא-שווה-לכל-נפש תוכלו להפוך לבעלים החוקי של הויארה, מכונית העל החדשה של פאגאני האיטלקית, אשר הוצגה לאחרונה בתערוכת ז'נבה. ומכיוון שיש סיכוי לא רע שהשם פאגאני לא אומר לכם דבר, וסיכוי טוב עוד יותר שהשם זונדה - שמה של מכונית העל מתוצרתה - גורם לכם להרגיש פחות בריאים, קבלו תקציר מהיר.
היצרנית האיטלקית פאגאני כבשה את לבם של חובבי רכב בכל רחבי העולם עם יצירה בשם זונדה, שהציעה ביצועים בלתי מתפשרים ויכולת כביש - או בעצם "מסלול" - קיצונית. לא מעט שיאי מהירות ותאוצה קבעה הזונדה בחייה, ולכן הופכת מחליפתה למסקרנת עוד יותר מכרגיל. עם 700 כ"ס ושם של אל רוח מיתולוגי בסיפורי קבוצה אתנית קטנה בהרי האנדים, דרום אמריקה, נראה שיש לה פוטנציאל לא רע.
בפאגאני לא מפרסמים - בינתיים לפחות - נתוני ביצועים רשמיים, אך יש הערכות בכלי תקשורת שונים. למשל שמחירה יעמוד על 1.6 מיליון דולר, ושהיא תזנק מ-0 ל-100 תוך 3.3 שניות. מהירות מרבית? האזכור היחיד הוא לצמיגים מיוחדים שאמורים לספק אחיזה ראויה עד 370 קמ"ש.
בדומה ליצרניות רכב קטנות אחרות, גם פאגאני עושה שימוש במנועים שהיא רוכשת מיצרניות שונות. במקרה הזה מדובר ב-V12 בנפח 6.0 ליטרים המוגדש של מרצדס AMG, המוצב במרכז. עם משקל של 1,350 ק"ג בלבד, היא מציגה נתון מאד צנוע ונמוך מזה של המתחרות הישירות - כך פאגאני. למבורגיני אוונטדור נהנית למשל מיחס הספק למשקל פחות טוב - 2.25 ק"ג לכ"ס, לעומת 1.92 בפאגאני. בדומה למתחרה מקונצרן פולקסווגן, גם בהויארה תשכון תיבה סיקוונסיאלית-רובוטית. וגם כאן, מטעמי חסכון במשקל.