שתף קטע נבחר
 

קריאה לתיקון: 4,500 איסוזו טרופר יוזמנו למוסך

מנוע הדיזל הגדול ברכב הכביש-שטח, עלול להתקע בסל"ד גבוה גם אם לא לוחצים על דוושת הגז. בעלי המכוניות יאלצו להמתין לפחות חודש ימים עד הגעת חלקי חילוף

כמעט כמו בטויוטה: אלפי מכוניות כביש-שטח מדגם איסוזו עלולות להתקע עם מנוע בסל"ד גבוה. בעלי המכוניות, 4,500 במספר, יוזמנו למוסכי היבואנית, חברת UMI, כדי להחליף חלקי חשמל לא תקינים. הסכנה: למרות שלא יופעל כל לחץ על דוושת הגז, המנוע יעבוד בסל"ד גבוה והאטת או בלימת הרכב תהיה קשה וארוכה יותר. חלקי חילוף כבר הוזמנו אך יגיעו ארצה רק תוך חודש. האסון ביפן עלול אף להאריך את זמן ההגעה.

 

  • אושר: נקראת לריקול? תהיה חייב להתייצב

 


 

בחברת UMI הסבירו לנו כי מדובר בחלק מקריאת תיקון עולמית לדגמי טרופר משנות הייצור 1998 עד 2004, כולם עם מנועי דיזל. כאשר יוזמנו כל אלפי בעלי המכוניות למוסכים, תבדק תקינות מערכת החשמל של הרכב הקשורה לחיישן "מצב מצערת". תקלה בצמת החוטים המובילה לחיישן, עלולה לגרום למנוע להמשיך ולפעול במהירות גבוהה, גם אם דוושת המצערת אינה לחוצה. בכלי רכב בהם תאותר התקלה יחברו אנשי הצוות הטכני הארכה, האמורה למנוע את הבעיה.

 

כדאי להזכיר כי כמו במקרה של דוושת התאוצה שאינה חוזרת למקומה במיליוני מכוניות טויוטה, אין בעיה לבלום את הרכב למרות הכל. עם זאת יש לזכור כי במקרה בו תיבת ההילוכים משולבת (תוך כדי נסיעה), מומלץ לשלב להילוך סרק תוך כדי בלימה חזקה. שילוב להילוך סרק ימנע מפעולת המנוע להשפיע על גלגלי המכונית, ויאפשר בלימה רגילה.

 

מיבואנית המותג לישראל נמסר כי חלפים דרושים לתיקון הוזמנו זה מכבר, אך צופים כי זמן ההגעה שלהם ארצה יהיה כחודש ימים, "בתקווה שהאירועים האחרונים במזרח הרחוק לא ישפיעו על קצב הגעתם". כאשריגיעו החלפים ארצה, ישלח מכתב אישי לכל בעל רכב הנדרש לבדיקה ו-או תיקון, ובו יוזמן להגיע למוסכי החברה לשם בדיקת תקינות והחלפת חלקים נדרשים.

 

בדיקת צמת החוטים ותיקון אם ידרש, יבוצעו במוסכי המורשים של UMI במשך כ-40 דקות עד שעה. ב-UMI מזכירים כי בעלי רכב שלא יבצעו את הבדיקה ותיקון, לא יוכלו לחדש את רישיון הרכב בטסט השנתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים