ניסאן ליף החשמלית: לא עומדת בציפיות
טווח הנסיעה של המכונית החשמלית מאכזב את רוכשיה. ניסאן הבטיחה להם טווח נסיעה של 160 ק"מ, בפועל הם מצליחים לסחוט מהסוללה כמה עשרות ק"מ פחות
אז מה טווח הנסיעה האמתי של מכונית חשמלית. אחת השאלות החשובות ביותר - אם לא החשובה מכולן - בשיווק העתידי של מכוניות חשמליות, הוא טווח הסיעה ללא "תדלוק" שהן יעניקו לרוכשיהן. נקודה כאובה מאד מבחינת היצרניות, וחשוב לפחות באותה מידה עבור הצרכנים, שהתרגלו לטווח של כמה מאות קילומטרים במכוניות "רגילות. ומי שקיווה כי תחילת שיווק הניסאן ליף, המשפחתית החשמלית הראשונה והחשובה, יעלים את התהיות, עומד להתאכזב.
שכן בניגוד להצהרות היצרנית, שהחלה לשווק בארה"ב לפני מספר שבועות, הליף מספקת את טווח הנסיעה המוצהר בין טעינות - 160 ק"מ. הרשת עמוסה בפורומים שונים העוסקים ברכב חשמלי בכלל ובניסאן ליף בפרט, ובאלה נשמעים לאחרונה קולות אכזבה בולטים. בעיקר בכל הנוגע לטווח הנסיעה העומד במציאות לדברי הרוכשים על לא יותר מ-130 ק"מ. טענה נוספת היא כי הירידה בטווח הנותר היא פתאומית, ואינה מאפשרת להגיע בנוחות לשקע טעינה, כמתוכנן.
"מסוללה שמדווחת על עוד 27 ק"מ של טווח נסיעה לסוללה ללא כל אנרגיה, תוך פחות מ-8 ק"מ. פחות מ-4 ק"מ מסוכנות הרכב, כ-7 ק"מ מהבית", כך סיפר בעל ניסאן ליף לפני כחודש, כשהוא מהראשונים לדווח על הבעיה. משתמש אחר סיפר כי טווח הנסיעה הורה על כ-13 ק"מ, אך סוללות המכונית לא איפשרו נסיעה כבר אחרי כ-5 ק"מ, ואילו אחר אמר שאין לו בעיה עם טווח ריאלי של כ-80 ק"מ בין טעינות, אך הוא מאוכזב מהצהרות ניסאן, שנועדו לדבריו פשוט למשוך קונים.
דוברת ניסאן מסרה לאתר בתגובה, כי החברה מכירה כמה מקרים של בעיות מסוג זה, אך ניסאן אינה מזהה בעיה סדרתית כלשהי. יש לציין כי בניגוד לטענות ניסאן לטווח של 160 ק"מ, הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה (EPA) העריכה את טווח הנסיעה של החשמלית ב-117 ק"מ בין טעינות.