אחרי אל על: עוד חברות מייקרות הטיסות לארה"ב
החברות האמריקניות הודיעו כי בעקבות עליית מחירי הנפט והדלק, הן ייקרו בכ-90 דולר את טיסותיהן. יו"ר פאנל חברות התעופה הזרות: "בארה"ב, בניגוד לישראל, העלאת מחירי הדלק ב-20 דולר לכרטיס היא בבחינת קטסטרופה לנוסעים. הישראלים ימשיכו תמיד לנסוע"
חברות התעופה האמריקניות הודיעו בסוף השבוע על העלאה דרסטית של כרטיסי הטיסה, בשל התייקרות הדלק (כתוצאה מעליית מחירי הנפט). לנוסעים מישראל לארצות הברית המשמעות היא התייקרות של כ-90 דולר לכרטיס טיסה הלוך ושוב.
ההתייקרות חלה לרכישת כרטיסים החל מהיום וליציאות החל מה-1 באפריל, והיא מצטרפת להודעת אל על מסוף פברואר, על התייקרות דומה.
אסתר קסטיאל, מנכ"ל US AIRWAYS בישראל' אמרה היום (ב') כי עלות הדלק לנוסע בטיסות לארצות הברית, עומדת על 257 דולר לכיוון וכי לא היה מנוס מייקור מחירי הדלק.
גם אבי פרידמן, מנכ"ל חברת קונטיננטל בישראל ציין כי חלה התייקרות של 45 דולר לכל כיוון וכך גם בחברת דלתא איירליינס.
פרידמן, המשמש גם כיו"ר פאנל חברות התעופה הזרות בישראל, אמר כי מחירי הדלק ממשיכים לעלות ולכן לחברות התעופה אין ברירה אלא להעלות את מחירי כרטיסי הטיסה. "קשה לדעת איך זה יימשך אבל ברור שמדובר במחירים שהם בגדר של טירוף. חברות התעופה ברחבי העולם בוחנות היום את כל הקווים שלהן והן יצמצו קווים פחות רווחיים, משום שאחרת יהיה להם קשה מאוד לשרוד. בארצות הברית, בניגוד לישראל, העלאת מחירי הדלק ב-20 דולר לכרטיס היא בבחינת קטסטרופה לנוסעים. על הישראלים זה משפיע פחות, כי הם ימשיכו תמיד לנסוע", אמר.
פרידמן הוסיף כי חברת קונטיננטל, שהתאחדה לא מכבר עם חברת יונייטד איירליינס, הייתה רוצה להוסיף עוד טיסה יומית לשתיים שהיא כבר מפעילה כיום בקו לישראל. "הבעיה היא שאין לנו מטוסים. התכנון היה שכ-50 מטוסי ה-787 ששתי החברות רכשו יאפשרו לשחרר מטוסים רחבי גוף לקווים הרחוקים, רק שהעיכוב במסירת המטוסים החדישים של בואינג יוצר מצב שאין פשוט מטוסים פנויים להוספת טיסות".
לדבריו, גם המטוסים הקיימים מדגם בואינג 777 שמפעילה חברת יונייטד אינם מתאימים, בשלב זה, להפעלה לקו לישראל. "קונטיננטל מפעילה מטוסים עם תצורה של מחלקת תיירים ומחלקה נוספת שנקראת ביזנס-פירטס. יונייד מפעילה 4 מחלקות במטוסים: תיירים, תיירים פרימיום, ביזנס ומחלקה ראשונה. ולכן המטוסים שלה אינם מתאימים, בשלב זה, לעבוד בקו לישראל. בתוך שנתיים אמורים כל המטוסים להיות בתצורה דומה ואז יהיה קל יותר להעביר מטוסים מיעד אחד ליעד נוסף", אמר.