שתף קטע נבחר

חקי הראל, מנכ"ל הרכבת, שוב פורש מתפקידו

לאחר מספר שנים בתפקיד, התפטרות וחזרה כמעט מיידית לתפקיד הבכיר, הודיע היום (ב') יצחק (חקי) הראל כי הגיע להסכמה עם שר התחבורה, וכי יעזוב את תפקידו בקרוב. עכשיו נותר רק למצוא מחליף, הליך שכבר הוכח כבעייתי במיוחד בעבר

מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל, הודיע היום (ב') לשר התחבורה, ישראל כץ, על סיום תפקידו. ברכבת ישראל לא הסבירו מה הרקע להחלטה. יש לציין כי לפני כשנה כבר התפטר הראל, אך לאחר שנכשל הליך למינוי מנכ"ל חדש לחברה, התבקש על-ידי שר התחבורה לחזור לתפקיד.

 

 

פרישתו של הראל מגיעה בעיתוי בעייתי עבור רכבת ישראל, הנמצאת בימים אלה במהלך כמה שינויים חשובים ביותר, ובראשם העברת עבודות התחזוקה של מאות קרונות חדשים לידי היצרנית שתספק אותם. המהלך, שזוכה לתמיכה מצד משרדי האוצר והתחבורה, מעורר התנגדות נמרצת בקרב עובדי החברה, שטוענים כי מטרתו האמיתית היא להביא להפרטת הרכבת. ועד העובדים כבר הזהיר בעבר כי יפגע בפעולת הרכבת אם אכן יתממש המהלך.

 

יש לציין כי בתקופת כהונתו של הראל, חתמה החברה על מספר חוזי רכש ציוד נייד משמעותיים, בהיקף של מיליארדי שקלים. בין השאר חתמה הרכבת על חוזה לאספקת מאות קרונות דו-קומתיים חדשים, שאמורים להקל בעתיד על העומסים הקשים בקווים הראשיים.

 

מנגד, בתקופה האחרונה אירעו כמה תקלות בטיחותיות חמורות, ובראשן שריפת מערך קרונועים ליד שפיים בחודש דצמבר 2010, שבה נפגעו 121 נוסעים. בחלק מהמקרים, כך טוענים מקורות בחברה, הסיבה לתקלות היא אחזקה לקויה. הראל עצמו אמר בעבר, כי הוא מודאג מרמת התחזוקה ברכבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל הרכבת לשעבר - יצחק (חקי) הראל
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים