שתף קטע נבחר

2010: התלונות על חברות הסלולר זינקו ב-39%

תחום התקשורת כולו מהווה 63% מסך התלונות של הצרכן הישראלי, כך לפי דו"ח ובו ניתוח של למעלה מ-10,000 תלונות שהגיעו למוקד אמון הציבור. עוד עולה מהדו"ח: התל אביבים מתלוננים הכי הרבה, ותושבי ירושלים ובני ברק הכי פחות

חברות הסלולר היו החברות הבעייתיות ביותר לפי הצרכן הישראלי ב-2010, ותחום התקשורת כולו מהווה 63% מסך התלונות של הצרכן הישראלי, כך לפי דו"ח שהוציא ארגון אמון הציבור, לכבוד יום הצרכן הבינלאומי שחל היום (ג'). יחד עם חברות הסלולר, צועדים בראש מצעד התלונות חברות הטלפונייה הקווית, משווקי מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וחברות הכבלים והלוויין.

 

 

הסיבות לריבוי התלונות על חברות התקשורת, הן בעיות אקוטיות בשירות, אך גם המקום הדומיננטי, היומיומי, שתופסים אמצעי התקשורת בחיינו. השירות של חברות הסלולר לא רק מדורג במקום הראשון השלילי, אלא שהוא גם התדרדר לעומת השנה שקדמה לדו"ח. סך התלונות על חברות הסלולר זינק מ-2009 ל-2010 ב-39%. ב-2009, התלונות על החברות הללו היוו 18.74% מסך התלונות, וב-2010, הן קפצו ל-25.99% מכלל התלונות.


דפוסי הליקוי בענף הסלולר, לפי התלונות שהגיעו לאמון הציבור

דפוסי הליקוי בענף הסלולר, לפי התלונות שהגיעו לאמון הציבור
סוג התלונה שיעור
פער בין הבטחה למימוש 34.7
שירות לקוחות לקוי 23.5
חיובים לא מוצדקים 22.2
שירות טכני לקוי 19.6
 

אמון הציבור אסף למעלה מ-10,000 פניות שהגיעו למוקד התלונות של הארגון ודירג לפיהן את עשרת הענפים שהישראלים התלוננו עליהם הכי הרבה. אחרי הסלולר, דורגו בסולם התלונות חברות הטלפוניה הקווית (שיחות פנים ארציות), חברות הכבלים והלוויין שכמות התלונות עליהן עלה ב-32% לעומת 2009, ענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, ספקיות האינטרנט ותשתית האינטרנט, ספקי שיחות לחו"ל, ענף הריהוט, חברות וסוכני נסיעות ורשתות וחנויות אופנה.


פילוח תלונות לפי ענף 2010 לעומת 2009 - באחוזים

פילוח תלונות לפי ענף 2010 לעומת 2009 - באחוזים
ענף סלולר טלפוניה קווית כבלים ולוויין חשמל ואלקטרוניקה ספק ותשתית אינטרנט שיחות בינ"ל רהיטים אתרי מכר באינטרנט חברות וסוכני נסיעות אופנה
2010 25.99 13.16 12.74 9.13 5.67 5.6 4.45 2.99 2.1 2.08
2009 18.74 10.77 9.62 9.88 6.87 6.94 3.77 3.3 2.16 2.15
 

רוב תלונות הצרכנים היו על חיובים לא מוצדקים, פערים בין הבטחה בעת המכירה למימוש תנאי העסקה בפועל, קשיי התנתקות וניוד קווים, שירות לקוחות לקוי ושירות טכני לקוי.

 

בענף הריהוט למשל, חל גידול של 18% בתלונות לעומת 2009. רובן עסקו באספקת מוצר פגום ובעיות באספקה עצמה, חיובים לא מוצדקים, הטעיה בפרסום, קושי בביטול עסקה ושירות לקוחות לקוי. בענפים כמו ספקיות אינטרנט ושיחות בינ"ל, חלה דווקא ירידה בתלונות של 21%-24%, לעומת 2009. בענף חשמל ואלקטרוניקה, המדורג במקום השלישי, היחס בין התלונות לא השתנה לעומת 2009. 

 

נשים התלוננו כמו גברים

בארגון ערכו גם פילוח של המתלוננים לפי מגדר ומקומות יישוב. ב-2010, אחוז התלונות שהגיעו לארגון מנשים (50%) היה זהה לאחוז המתלוננים הגברים (50%) זאת לעומת ב-2009 אז גברים התלוננו יותר מנשים: 58% מתלוננים לעומת 42% מתלוננות. לעומת זאת, הארגון מצא הבדל משמעותי בין תדירות התלונות של תושבים המתגוררים בערים שונות.

 

עשר הערים הגדולות בישראל דורגו לפי יחס תלונות – תושבים. מניתוח התלונות עולה כי תושבי ת"א מתלוננים הכי הרבה, אחריהם מדורגים תושבי חולון, ראשל"צ ופ"ת. סך התלונות הנמוך ביותר נמצא בבני ברק, ובמקום הלפני אחרון מדורגים תושבי ירושלים.

 

ב-2010 תושבי ת"א סיפקו לארגון 11.03 תלונות על כל אלף תושבים, ואילו מירושלים ומבני ברק הגיעו 3.59 תלונות ו-3.24 תלונות לכל אלף תושבים, בהתאמה.


תלונות בעשר הערים הגדולות (על כל אלף איש)

תלונות בעשר הערים הגדולות (על כל אלף איש)
עיר מספר תלונות לאלף תושבים
ת"א 11.03
חולון 9.11
ראשל"צ 8.89
פ"ת 8.29
חיפה 7.52
נתניה 6.43
ב"ש 6.22
אשדוד 4.99
ירושלים 3.59
בני ברק 3.24

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
לכבוד יום הצרכן הבינ"ל. אמון הציבור
מומלצים