שתף קטע נבחר

 

דיון בכנסת: "חובה ששופטים יראו קורבנות תאונה"

בדיון בוועדת החוקה, בנוגע לעונשים של נהגים הגורמים לתאונת "פגע וברח", עלה העונש שנגזר על הנהג שפגע בנער שחר גרינשפן. ח"כ בילסקי: "הם צריכים לדעת איך חיה המשפחה לפני התאונה, ואיך הם עתידים לחיות עד יום מותם"

בכל שנה נמלטים כ-700 נהגים, שגורמים לתאונת דרכים, מזירת התאונה. העונש הממוצע על נהג הגורם לתאונת "פגע וברח" הוא כשנתיים וחצי. אלו הנתונים שהציג היום (ג') ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), המבוססים על מכון המחקר והמידע של הכנסת. הנתונים הוצגו בדיון בנושא החמרת העונשים לנהגים, שממשיכים לנסוע - לאחר שגרמו לתאונה.

 

במהלך הדיון בוועדת החוקה של הכנסת, אמרה עו"ד הדס פורר-גפני, מפרקליטות מחוז תל-אביב, שכ-80% מהנהגים מסגירים את עצמם, זמן קצר לאחר התאונה.

 

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הזכיר בדיון גם את העונש שקיבל הנהג שפגע בילדה שחר גרינשפן - למרות שלא ברח מזירת התאונה: "נעשה סדר בכל עניין הענישה בפגע וברח. יש להכניס את העבירות הקשות האלה לחוק נפגעי עבירה, כך שתהיה חובה ליידע את המשפחה במקרה של עסקת טיעון. לא ייתכן שבני משפחת נפגע יגלו עסקאות שכאלה רק בדיעבד. אסור שהמקרה של שחר גרינשפן יחזור לעצמו".

 

ח"כ זאב בילסקי (קדימה), אחד מיוזמי הצעת החוק להחמרת הענישה, אמר בדיון: "ביקרתי את משפחתה של שחר ושמעתי איך החיים שלהם השתנו ללא הכר. חובה שגם השופטים יראו את הקורבן וישמעו את המשפחה, לפני שהם מקבלים עסקת טיעון או פוסקים דין. אז הם יבינו איך חיה המשפחה לפני התאונה, ואיך הם עתידים לחיות עד יום מותם".

 

נציגת המשטרה אמרה שבשנת 2010 היו 529 מקרים של תאונת "פגע וברח", בעוד שבשנים קודמות היו יותר תאונות כאלה. ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו), יוזם העלאת עונש המקסימום בתאונת מסוג זה, אמר: "אופנת הפגע וברח מחייבת אותנו לעשות סדר בתחום, להכפיל את עונש המקסימום ולבחון בדקדוק את הפרמטרים על פיהם זוכים המפקירים את הנפגעים לעונשים בעסקאות טיעון קלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת תאונת "פגע וברח" בקריית-אתא. ארכיון
צילום: שי וקנין
מומלצים