למה התקלפו הצמיגים של ניסאן נוט?
בעליה של ניסאן נוט נדהם לגלות סימני קילוף וקריעה בצמיגים הקדמיים של מכוניתו. במרכז השירות של היבואנית התייעצו עם יבואן הצמיגים, שאמר כי הפגם הוא אסתטי בלבד. במשרד התחבורה חשבו אחרת
זה לא רק אסתטיקה. תכירו את פיטר: בעליה של ניסאן נוט, שנרכשה בפברואר 2009 ועברה מאז כ-24 אלף ק"מ. הכל היה טוב ויפה, עד שבחודש שעבר הבחין שהצמיגים הקדמיים של מכוניתו, מתוצרת קונטיננטל, נראים כאילו הורדו מרכב שטח שנוסע בשטחי טרשים: נראו בהם סימני קילוף וקריעה בסוליית הצמיג.
פיטר מיהר למרכז השרות של היבואנית, חברת קרסו, בתלפיות וביקש שיבדקו את הצמיגים. במרכז השרות התייעצו עם יבואן הצמיגים, "אגד שיווק לרכב" (אין כיום כל קשר לאגד), וזה הורה להעביר את המכונית לבדיקה בפנצ'רייה בתל-חנן. אחרי שהצמיגאי דיווח על תוצאות הבדיקה למנהל הטכני של יבואן הצמיגים, קבע האחרון כי הפגם הוא אסתטי בלבד.
צמיגי הניסאן נוט של פיטר: זה רק פגם אסתטי?
בחוות הדעת, שהועברה לבעל המכונית לבקשתו, נקבע כי "נמצא כי הצמיגים הקדמיים הראו שחיקה בלתי אחידה בכתפי המדרס. אי-ויסות לחצי האוויר גרם לתופעה זו, וכן אי-העברת הצמיגים הקדמיים לציר האחורי ולהפך לפי דרישת יצרן הרכב. אין מניעה על המשך שימוש בצמיגים, ובעת החלפה נשמח להעניק ללקוח הנחה מיוחדת".
פיטר נדהם, והתעקש לקבל ארבעה צמיגים חדשים, מחשש כי גם השניים שטרם התקלפו - יתגלו כפגומים. הקילוף בצמיגים חשף את רשת הפלדה שמתחת לסוליית הצמיג, ולדבריו מנהל השירות קבע מה שקבע מבלי שראה את הצמיגים. בקרסו סירבו להיענות לדרישתו, והציעו פגישה עם המנהל הטכני של "אגד שיווק".
אנחנו העברנו את תמונות הצמיגים למשרד התחבורה, וקיבלנו תשובה חד-משמעית: "ההמלצה של המנהל הטכני של חברת 'אגד שיווק' אינה מקצועית, וניתנה מעבר לסמכותו." גם יוסף נעים, יו"ר ענף הצמיגיות בלשכת המסחר, חושב כך: "חד-משמעית, אין להמשיך בנסיעה על הצמיגים. למנהל השירות של יבואן הצמיגים אין סמכות לבדוק צמיגים, מאחר שאין לו תעודת הסמכה לצמיגים."
פנינו למנהל השירות, מאיר סאיג, והנה תגובתו: "לא ייתכן שלא ראיתי צילום של הצמיגים. נכון שאני לא מוסמך לבדיקת צמיגים על-ידי משרד התחבורה, אבל אני מומחה מטעם היבואן והיצרן. בכל מקרה, אני עומד על כך שהצמיגים ראויים לשימוש."
בעקבות פנייתנו והתערבות חברת קרסו, נערכה פגישה נוספת בין הצדדים. הפעם החליט נציג יבואן הצמיגים כי למרות שהם "ראויים לשימוש" הוא מוכן להחליפם, בתנאי שהלקוח ישלם 50% ממחירם. נציג קרסו הודיע כי היבואנית תישא בעלות. חבל רק שהיה צורך בהתערבות שלנו כדי להביא לפתרון הזה.