שתף קטע נבחר

ו' הכלכלה אישרה: חוק להגבלת פרסום אלכוהול

לפי החוק, ייאסר שידור פרסומות למשקאות אלכוהוליים בתוכניות רדיו וטלוויזיה המיועדות או מופנות לקטינים, ועל גבי בקבוקים ופרסומות תופיע אזהרה לפיה "צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות". הוועדה החליטה לשקול את הוצאת היין לקידוש מהחוק

הצעת החוק להגבלת הפרסום והשיווק של משקאות אלכוהוליים אושרה היום (ג') בוועדת הכלכלה לקריאה ראשונה. הוועדה החליטה לשקול את הוצאת היין לקידוש מהחוק בשלב הבא של החקיקה, לקראת אישורו הסופי של החוק במליאת הכנסת.

 

 

בנוסח שאושר היום החוק אוסר על שידור פרסומות למשקאות אלכוהוליים בתוכניות רדיו וטלוויזיה המיועדות או מופנות לקטינים. בתוכניות למבוגרים ייאסרו פרסומות המעודדות שתייה בלתי מבוקרת של משקאות משכרים או רומזות כי שתיית אלכוהול תורמת להצלחה או לאיכות החיים.

 

החוק גם קובע כי בפרסומות ועל גבי בקבוקים ומיכלים של משקאות אלכוהוליים תופיע אזהרה בולטת לפיה "צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות". מלבד האזהרה יכלול פרסום מוצרי האלכוהול רק את סוג המשקה, שמו וסימנו המסחרי, שם היצרן וסימנו המסחרי, והמקומות שבהם ניתן לרכוש את המשקה.

 

לפני ההצבעה הזהיר ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) כי יטרפד את החוק אם הוא יחול גם על יינות לקידוש. המחלוקת סביב הכללת היין לצורכי דת החלה בדיון הראשון לפני חודש וחצי, אך לא הוכרעה. וקנין דרש להחליט מיד כתנאי לתמיכתו, אבל הסכים להתפשר על אישור החוק לקריאה ראשונה כמו שהוא. זאת לאחר שיוזם החוק, ח"כ דני דנון (ליכוד), התחייב שהוועדה תחליט אם היין בפנים או בחוץ לפני אישור החוק לקריאה שנייה ושלישית.

 

דנון הגיש את הצעת החוק בראש קבוצה של 9 ח"כים מסיעות הליכוד, קדימה, הבית היהודי, יהדות התורה, ש"ס, האיחוד הלאומי וישראל ביתנו. "החוק נועד להילחם במגיפה של צריכת האלכוהול הגוברת בקרב ילדים ובני נוער, בהרחבת ההגבלות הקיימות על פרסום ושיווק הסיגריות, גם על המשקאות האלכוהוליים".  החוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת לקריאה ראשונה בשבוע הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים