רכבת בין עכו וכרמיאל - המכרז יוצא לדרך
משרד התחבורה ומע"צ יפרסמו מחר את המכרז להקמת מסילת הרכבת בין עכו לכרמיאל. ומה עם קברים יהודים שנתגלו על התוואי העתידי ומחייבים שינויים מהתכנית המקורית? אף מילה
מעכו לכרמיאל ובחזרה, על הפסים. החברה הלאומית לדרכים ומשרד התחבורה, יפרסמו מחר (ה') מכרז ראשון להקמת מסילת רכבת בין עכו לכרמיאל. עלות הפרויקט מוערכת ב-2.8 מיליארד שקלים, וכוללת הנחת מסילה כפולה באורך 23 ק"מ בסמוך לכביש 85 בין עכו לכרמיאל, ושתי תחנות רכבת - באחיהוד ובכרמיאל. בהודעה המשותפת ששחררו שני הגופים לתקשורת, לא הוזכרו הקברים שהתגלו בעבר על תוואי המסילה המתוכנן, וחייבו את הזזת המסילה או כל פתרון אחר - למשל הגבהה של פסי הרכבת מעל הקרקע.
המכרז הראשון עוסק בהקמת מסילה באורך של 6.5 ק"מ בין נעמן לצומת יאסיף, וכולל לדברי משרד התחבורה הקמת שני גשרים מעל הנחלים נעמן וחילזון, כמו גם הטיית אפיק הנחל לאורך כ-900 מטרים, והגבהת כביש מס' 4 לאורך 1.2 ק"מ מעל המסילות. שר התחבורה, ישראל כץ, הוסיף כי המשרד מקדם במקביל את הארכת קו הרכבת עד לקרית שמונה, במטרה לאפשר "נסיעה ישירה ומהירה מתל-אביב לקרית שמונה תוך זמן קצר". מהירות הנסיעה המתוכננת עומדת על 160 קמ"ש, והקמת המסילה מתוכננת להסתיים בעוד כחמש שנים.
מכרז שני שיפורסם מחר מתייחס לקו הרכבת בין חיפה לבית שאן, המוכר בשם "רכבת העמק" וכולל מסילת ברזל באורך של 7.5 ק"מ. "מדובר בקטע בין תחנות הרכבת העתידיות כפר יהושע וכפר ברוך. העבודות כוללות הכנת התוואי, הקמת גשרים חקלאיים וגשר מעל נחל נהלל". לפני כשבועיים פורסם המכרז הראשון להקמת המסילה, שתחבר בעתיד - כך ראש הממשלה, בנימין נתניהו - בין חיפה לאירביד שבצפון ירדן.