שתף קטע נבחר
 

לוי יצחק: הציבור ממשיך לחבב שתייני דלק

לייקור מחירי הדלק היתה השפעה שולית בלבד על הסחר ברכבי כביש-שטח שצורכים דלק רב. רמת הסחירות בהם נותרה זהה בחצי השנה האחרונה

לעליית מחירי הדלק הייתה השפעה שולית בלבד על היקף הסחר ברכבי כביש-שטח ושטח טהור בשוק המשומשות. זאת, למרות שמרבית הדגמים השייכים לקטגוריה נחשבים לשתייני דלק. סקר סחירות שערך משרד השמאות לוי יצחק, מבהיר כי גם לאחר שמחירי הדלק הגיעו לשיא, עדיין שמרה הקטגוריה הזו - בה כלי הרכב גם יקרים יחסית - על רמת סחירות בה כ-40% מכלי הרכב שהוצעו למכירה בסוף חודש פברואר, נמכרו תוך כשבועיים. תמונת מצב דומה נרשמה בסקר קודם שנערך בחודש יולי 2010.

 

עם זאת, לעומת חודש פברואר אשתקד, נרשמה ירידה בהיקף הביקוש לרכבי שטח וכביש-שטח: בסקר שנערך אז נמכרו כמעט מחצית מכלי הרכב שהוצעו למכירה, תוך שבועיים מיום פרסום המודעה. ואם נחזור יותר לאחור, נראה כי גם בחודש אוגוסט 2008 היו ממצאי סקר הסחירות דומים.

 

ממצאי הסקר האחרון אף מלמדים כי דגמי רכב הנחשבים קיצוניים במיוחד בתדמיתם, כמו למשל ההאמר, עדיין שומרים על רמת סחירות מאד גבוהה. כך למשל במקרה של הרכב האמריקני הגדול והכוחני, ממנו התפרסמו ארבעה ונמכרו שלושה תוך שבועיים. מתוך שבע מכוניות מדגם לנדרובר דיסקברי, נמכרו חמש תוך שבועיים. במקרה של כלי רכב בעלי אוריינטציית כביש מובהקת, כמו ב.מ.וו X3 ו-X5, פולקסווגן טוארג, איסוזוו טרופר וסאנגיונג רקסטון, נרשמה סחירות של כ-50%.

 

דווקא ברכבי הכביש-שטח הרכים יותר, נרשמה סחירות נמוכה יחסית. יונדאי טוסון ממנו הוצעו למכירה יותר יחידות מכל דגם אחר (41), הצליח למשוך רק 16 קונים תוך שבועיים, ברמת סחירות נמוכה משמעותית מהממוצע. דייהטסו טריוס, הנחשב אצל רבים כסוג של כביש-שטח קומפקטי, הוצעו למכירה 30 יחידות ונמכרו רק 11.

 

גם ברכבי השטח הגדולים כמו מיצובישי פאג'רו, הייתה רמת סחירות נמוכה. מתוך 26 יחידות שהוצעו למכירה, נמכרו רק 11. בניסן טראנו הוותיק הוצעו למכירה 13 יחידות, ונמכרו רק שלוש. טויוטה לנד קרוזר רשם אחוזי סחירות גבוהים יותר עם מכירה של שליש מסך המכוניות (15) שהוצעו למכירה. במרצדס ML היוקרתי רשם אחוזים נמוכים יותר - מ-13 הכלים שהוצעו, נמכרו רק ארבעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים