אתרי דן ואגד - לא בדרך שלך
מה לא בסדר באתרים של אגד ודן? המון, אם לא הכל. חיפוש נסיעה שגרתי הופך לסיוט חווית משתמש. ויתרנו על השירותים המתקדמים של החברות וחזרנו למפות פרימיטיביות
<< מוטורולה XOOM: מושלם? לא. ממכר? לגמרי
האינטרנט היתה אמורה להפוך את החיים של חברות התחבורה הציבורית לתענוג. במקום להפעיל עשרות או מאות מוקדנים טלפוניים שיגידו לכם איזה קו לבחור ומתי להיות איפה, היינו אמורים היום להקליד כתובות ולקבל אפשרויות נסיעה. דמיינו עולם שבו אתם מקבלים מספר המלצות נסיעה: המסלול המהיר ביותר, הקצר ביותר, עם כמות מינימלית של החלפות ואפילו מסלול גמיש לאנשים שמוכנים לשנות את המוצא או היעד שלהם כדי לשפר את מסלול הנסיעה.
אבל לא. כלומר, לא בדיוק. אגד ודן באמת מפעילות אתרים שבהם אפשר להקליד כתובת מוצא ויעד ואפילו שדה להקלדה בשפה חופשית. אלא שהמציאות לא מתקרבת לאידיאל. מערכות תכנון הנסיעה של אגד ודן מיושנות ביותר, לא מבינות את הגולש הממוצע ולא עושות שימוש בטכנולוגיות חדשות (וכשאנחנו אומרים חדשות אנחנו מתכוונים לשנת 2000 והילך). זה כל כך קשה לעשות בארץ שירות כמו גוגל מפות שיודע לתכנן מסלולי תחבורה ציבורית באנגליה ועוד מקומות בעולם?
תכנון נסיעה בתחבורה ציבורית במרכז לונדון, גוגל מפות סטייל
דן - הדלתות לא עובדות לקראתך
האתר של דן נראה לא רע, אפילו שהוא מעט עמוס בגרפיקה. דן עשו בחכמה ושמו את מערכת תכנון הנסיעה במרכז העמוד הראשי כך שאי אפשר לפספס אותה. אם זו פעם ראשונה שלכם באתר של דן, זה הזמן להגיד ברכת הגומל. עד לפני כמה ימים, אם הייתם נכנסים לאתר של דן היה קופץ לו משום מקום וידאו של איש מאוד מעצבן שבמשך דקה וחצי מסביר לכם על המערכת של דן. היום כדי לצפות באיש המעצבן אפשר ללחוץ על כפתור "הצג הסבר". רק חבל שדן לא מבקשים מאיתנו לבטל תוכניות להמשך היום ולהכין פופקורן מראש.
אבל זה בסדר, השהייה שלנו באתר של דן לא תימשך זמן רב. אנחנו רוצים להגיע משכונת בבלי בתל אביב לרחוב סוקולוב בחולון. אנחנו מזינים את עיר ורחוב המוצא, וכן גם ביעד. אנחנו לוחצים על כפתור ה-"סע" שממלא בנו תקווה, ואז היא מתפוצצת. "בחר נקודת מוצא!", צועק עלינו האתר של דן. אבל הכנסנו נקודת מוצא! טוב, אולי גם דן חושבים ששכונת בבלי לא נמצאת בתל אביב? אנחנו מנסים את רחוב אבן גבירול ועדיין האתר מקפיץ את השגיאה.
המערכת של דן מסרבת לעבוד
דן הלכה לקראת המשתמשים באתר שלה ושמה ברוב נדיבותה הוראות חובה לאיך משתמשים במערכת התכנון שלה. הוראות! זה צעד אחד לפני הזמנה למרכז הדרכה של דן בנושא מערכת תכנון נסיעה. ולפני שמגיב 19 יצעק עלינו - בדקנו את האתר גם בכרום וגם באקספלורר, ועקבנו במדויק אחר הוראות החובה.
חובה עליכם להשתמש במערכת תכנון הנסיעה בצורה מדוייקת. חובה.
עשו לעצמכם טובה ועזבו את מערכת תכנון הנסיעה של דן. תשתמשו בקובץ PDF של מפת תל אביב או באחת המפות האחרות של דן. בחזרה לעידן האבן, חברים.
אגד - חלונות נפתחים לקראתך
בעמוד הראשי של האתר של אגד אין מערכת תכנון נסיעה, אבל יש שלושה לינקים נדיבים המובילים אותנו אליה - חיפוש לפי מספר קו, חיפוש בשפה חופשית וחיפוש לפי מוצא ויעד. עזבו את זה ששלושתם מובילים לאותה מערכת, אבל למה זה היא נפתחת בחלון חדש? כי יש סיכוי שאני ארצה להמשיך לגלוש באתר של אגד ולקרוא על חדשות והטבות? לא תודה.
אנחנו במערכת תכנון נסיעה לפי מוצא ויעד. גם אגד דואגים שתדעו איך להשתמש במערכת, והוסיפו מדריכון בן 100 מילים. ננסה שנית לתכנן נסיעה משכונת בבלי לחולון. הפאנל הצדדי שבו מזינים את המידע נראה כמו תוכנה של חלונות 95 שנפלה לתוך דלי של צבע ירוק, אבל אנחנו מתעלמים מזה וממשיכים הלאה. אנחנו מזינים את תל אביב יפו ואז אנחנו יכולים לבחור מתוך רשימה של 90 מקומות בעיר. לא תודה, אנחנו רוצים לחפש לפי כתובת. לחיצה על הלינק "חיפוש לפי כתובת" גם הוא מקפיץ חלון חדש. שמים לב לתבנית?
מדריך למשתמש במערכת תכנון נסיעה אגד מהדורה 12, חורף 2011, כרך א', פרק א'
לחצנו על "חפש" לאחר שבחרנו את המוצא והיעד. התמזל מזלנו ויש נסיעה בקו ישיר. "הצג זמנים וקווים", אנחנו מבקשים מהמערכת. חלון חדש. באמת? אנחנו מהמרים על אחד הקווים שעושים את המסלול שאנחנו רוצים ונחשו מה - חלון חדש. בחלון החדש יש את רשימת התחנות של קו 74א עם תחנת העליה שלנו מסומנת. התחנה שאחריה מסומנת בתור "תחנת ירידה ראשונה". האם אנחנו אמורים לרדת בה ולקחת קו אחר? הרי אמרו שזה מסלול ישיר. דפדוף ברשימת התחנות מגלה את תחנת הירידה שלנו, שגם היא מסומנת. אז אם ככה, למה לעזאזל אגד אומרים לנו מה תחנת הירידה הראשונה? זה מידע שלא רלוונטי אלינו, ויתרה מכך - מבלבל אותנו. מדובר בזמן יקר שאולי במקרים מסויימים יהווה את ההבדל בין להספיק להגיע לאוטובוס האחרון או לא להגיע אליו.
המחשב שלנו אחרי כמה דקות של שימוש במערכת של אגד
אייפד 2 יודע להכין קפה? >>