פרוביג'נט הישראלית תימכר ב-350 מיליון דולר
ענקית השבבים האמריקנית ברודקום תקנה את החברה הישראלית שנוסדה בשנת 2000 ופיתחה שבב שמסייע לפתוח את "צוואר הבקבוק" באינטרנט הסלולרי. המשקיעים יקבלו החזר של פי 7 על הכסף
רכישת פרוביג'נט הישראלית בידי ענקית השבבים האמריקית ברודקום תיסגר היום (ב') בעסקה שהיקפה 350 מיליון דולר. בחברה הושקעו 55 מיליון דולר, כך שההחזר על העסקה יהיה קרוב לפי 7 על הכסף.
פרוביג'נט, שמנהלת את המגעים לרכישתה בחודש האחרון, נחשבת כיום לאחת מחברות הסטארט-אפ הצומחות בזכות השבב שפיתחה, שמסייע לחברות הסלולרלפתור את "צוואר הבקבוק" שנוצר בעקבות ריבוי הטלפונים החכמים והגלישה באינטרנט סלולרי. השבב מצוי בנתב (ראוטר) על נקודת הצומת שבין האינטרנט לרשת הסלולר, ומסייעת להאיץ את תעבורת הנתונים.
את פרוביג'נט ייסדו דן חרש וגיא רשף בשנת 2000. עיקר הצמיחה שלה נרשמה בשלוש השנים האחרונות, עם העלייה בשימוש בסמארטפונים והעומס הגובר על רשתות הסלולר בתחום זה. בין לקוחותיה המרכזיים: הואוויי הסינית, סרגון הישראלית ואריקסון.
בין המשקיעים המרכזיים בחברה ניתן למנות את הקרנות לייטספיד, סקויה, פיטנגו, מאגמה, דלתא, אסנד ואת המשקיעים הפרטיים אנדרו וויטרבי (מייסד קוואלקום) ריי סטטה (ממקימי חברת אנלוג דיבייסס), וכן את יוסף פרל ואת גיא גמזו, אחד המשקיעים הראשונים במדיהמיינד.