שוב ממליצים: הושיבו תינוק מאחור, ונגד הכיוון
הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים מפצירה בהורים להסיע תינוקות עד גיל שנתיים במושב מיוחד, מאחור, ונגד כיוון הנסיעה. בבריטניה ממליצים לעשות כך כל עוד ניתן, ורק בישראל ההנחיות הפוכות
הסעת תינוקות במכונית: בעולם מחמירים, אצלנו אין שינוי. הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA) מפרסמת המלצות חדשות לרתימת ילדים במושבי בטיחות. למעשה, מחמירים שם את ההוראות לגבי הסעת פעוטות, ומעלים את רף הגיל בו מומלץ להסיע מאחור ונגד כיוון הנסיעה - משנה לשנתיים ויותר, אם ניתן לעשות כך. בהודעה הרשמית מסבירה הרשות כי העדכון "מיישר קו" עם המלצות חדשות של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים. בישראל לעומת זאת, אין כל חובה להסיע במושב האחורי כלל, והחוק מחייב לרתום תינוקות נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה בלבד.
בהמלצות החדשות מייעצים ברשות האמריקנית לבטיחות לנסות ולשמור על הילדים במושב בטיחות ייעודי מאחור ונגד כיוון הנסיעה, "כל עוד הילדים מתאימים לכך, בהתחשב במגבלות משקל וגובה". ההסבר להמלצה זו: ריסון ילדים באופן שכזה מסייע להפחית את הלחץ על הצוואר ועמוד השדרה. בנוסף מבקשים אנשי הרשות מההורים שלא להעביר את ילדיהם למושב הקדמי עד גיל 13 לפחות, שכן זה המקום הבטוח ביותר ברכב במקרה של תאונה.
ברשות האמריקנית הבהירו כי ההמלצות העדכניות נתמכות במחקרים מדעיים ורפואיים אקטואליים, בהם כאלה העוסקים בהתפתחות טכנולוגיית ריסון ילדים בכלי רכב. בעניין זה כדאי להזכיר כי לפני כשנתיים פרסם הבריטיש מדיקל ג'ורנל (BMJ), המלצות להושיב ילדים עד גיל 4 נגד כיוון הנסיעה. נתונים בהם עשה המחקר שימוש, נאספו בין היתר על מידע שסיפקה וולוו השבדית, בין השנים 1976-1996.
ובישראל? תקנות התעבורה מחייבות להסיע את התינוק עד גיל שנה (תקנה 83 א) במושב בטיחות, כנגד כיוון התנועה. אלא שלא מובהר שם כי המקום הבטוח ביותר להסיע תינוק או אף ילד צעיר, הוא מאחור. באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מומלץ לעומת זאת להושיב ילדים במושב ייעודי מאחור בכל גיל. עד גיל שנתיים כנגד כיוון הנסיעה, עד משקל של 18 ק"ג עם כיוון הנסיעה, עד גובה של 145 ס"מ על מושב הגבהה (בוסטר).
יש לציין כי הושבת ילד במושב הקדמי בכל גיל ובכל מצב, מחייבת ביטול פעולת כרית האוויר. אי נטרול כרית האוויר עלול לגרום לפגיעה ביושב לפנים בעת תאונה והוא מנוגד לתקנות התעבורה כאן.