מכריזים מלחמה: היבואנים נגד היבוא האישי
ארבע יבואניות רכב - מכשירי תנועה, קמור, המזרח וכלמוביל -עתרו יחד לבג"צ, בטענה כי משרד התחבורה ורשות המיסים לא אוכפים את חוק הייבוא האישי. לטענתם, כתוצאה מכך נעים על כבישי הארץ כלי רכב לא בטיחותיים
ארבעה יבואני רכב הגישו עתירה משותפת לבג"צ, בה הם דורשים "כי משרד התחבורה ורשות המיסים יגבירו את האכיפה בכל הנוגע ליבוא אישי". החברות החתומות על העתירה הן: מכשירי תנועה (קרייזלר, סוזוקי, ג'יפ ופורשה), קמור (ב.מ.וו ומיני), חברת המזרח (לנד-רובר) וכלמוביל (יונדאי, מיצובישי ומרצדס). כל אחת מהן נפגעת עיקרית של מסלול היבוא האישי שהפך פופולרי, ועוסק רובו ככולו בדגמי יוקרה של יצרניות שונות.
בהודעה לעיתונות טוענות היבואניות כי משרדי התחבורה התמ"ת והאוצר (רשות המסים) "אינם מקיימים את הוראות הדין הנוגעות לייבוא אישי, כתוצאה מכך נעים על כבישי הארץ כלי רכב שאינם עומדים בתקינה, שעברו תאונות, הסובלים מליקויים בטיחותיים שמוסתרים מבעלי כלי הרכב, ואשר עלולים לגרום לנזקים ולאבדות בנפש לציבור הנוסעים בדרכים". לכן דורשות היבואניות מהמשיבים (משרדי הממשלה) "לאכוף את הוראות הדין, שהם עצמם קבעו, ואשר אינן נאכפות על ידיהם וכן לקבוע נהלים משלימים הנוגעים ליבוא רכב ביבוא אישי".
נציגי ארבע היבואניות מוסיפים כי ב-2009 קבעה ועדה ציבורית שמונתה על-ידי מנכ"ל משרד התחבורה, כי הייבוא האישי הפך לייבוא מסחרי בניגוד לחוק. עוד נאמר כי הוועדה מצאה היקפי העלמת מס של עשרות מיליוני שקלים בשנה, לצד ייבוא כלי רכב פגומים המסכנים את ביטחונם האישי של הרוכשים והציבור בכללותו. לטענתם, בידי משרד התחבורה מידע מדויק בנוגע להיסטוריית כלי הרכב במדינת החוץ, אך הוא בוחר להסתיר מידע זה או לחלופין למסור מידע מוטעה לציבור.
בהתאם לכך דורשים העותרים, "כי המשיבים יגבירו את האכיפה, יתקנו את נהליהם ויקבעו סנקציות נגד מפירי החוק". עוד הם דורשים כי משרד התחבורה יתקן את רישומיו, ואף יתקן רטרואקטיבית את רישיונות כלי הרכב שיובאו בעבר. "לדרישה זו תהיה כמובן השלכה על שווים של כלי הרכב ולפיכך, כל מי שייבא רכב ביבוא אישי, כדאי שיעקוב אחר ההליכים".