שתף קטע נבחר
 

קוגו: קורקינט חשמלי, שהוא גם סגווי

קבלו את קוגו הולנדי, פתרון עירוני למי שרוצה משהו אחר לגמרי, לא מוכן להיראות על סגווי אריסטוקרטי, אבל מעוניין בנוחות מירבית על הכביש וברחוב. וכמובן, בתשומת לב אין סופית

הולנדים זה לא רק אופניים. חברה הולנדית בשם Urban Mobility Europe מציגה את קוגו, כלי תחבורה יחודי המעניק "מענה לדרישה גוברת לכלי רכב חשמליים עירוניים". מדובר במעין קורקינט גדול עם גלגל גדל-קוטר מלפנים ושניים קטנים מאחור, מנוע חשמלי ואפשרות קיפול שימושית.

 

עיצוב הקוגו נעשה על-ידי חברה שבין בעליה נמנה אחד מהמייסדים מחדש של מותג מכוניות העל המקומי ספייקר. הקוגו עוצב ופותח בהולנד, ומציג לדברי יוצריו את עיקרי המאפיינים ההולנדים: "מינימליזם, חדשנות, ביזאריות וחוש הומור". ולא חלילה שילוב בין אופני שלושה גלגלים לילדים, לקורקינט.

 

 

 

אנשי החברה מסבירים כי בניגוד לכלי תחבורה חשמליים אחרים בהם הורכבו מנועים חשמליים, אצל קוגו התבצע תהליך הפוך. "אפשרויות למיקום מנוע חזק בתוך הגלגל, יחד עם סוללות הליתיום יון, היוו את השלד הראשוני לפרויקט", כך אנשי החברה, אשר הבהירו כי התחלה שכזו פותחת אפשרויות לחשיבה חדשנית.

 


 

הקוגו שוקל כ-25 ק"ג ללא הסוללות, ומסוגל לנוע בעזרתן כ-25 ק"מ בין טעינות. זמן הטעינה של סוללות הליתיון-יון נע בין שלוש לארבע שעות. המידות הבסיסיות הן 58 ס"מ לרוחב ו-115 ס"מ לאורך, אך קיפול הכידון מאפשר לשמור על ממד גובה של 78 ס"מ בלבד, במקום 135 ס"מ. באספקט הבטיחותי מציינים אנשי החברה כי הכלי המוזר מצויד בשלושה בלמי דיסק. מנגד הם מיידעים את הרוכש הפוטנציאלי, כי קסדה היא אינה פרט חובה במרבית מדינות אירופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים