שתף קטע נבחר
 

ברוח התקופה: ב.מ.וו מקטינה מנועים

תוך כשנתיים תחשוף יצרנית היוקרה סדרת מנועי שלושה וארבעה צילינדרים קטני-נפח חדשים, אשר ישמשו את גרסאות הבסיס של סדרה 1ו-3 העתידיות. המטרה: צריכת דלק מופחתת ופחות זיהום אוויר

מי אמר שמנוע קטן אינו משדר יוקרה? ב.מ.וו הגרמנית היא אחת מיצרניות הרכב היותר-מזוהות עם ביצועים והנאה מנהיגה. עד היום, ובמשך עשרות שנים, הייתה היצרנית גאה בעיקר על יחידות המנוע יוצאות הדופן שייצרה, אשר התבלטו בחדשנות וביצועים. יחידות שישה צילינדרים מצוינות אשר תרמו בין היתר לתדמית המותג המבוססת על הנאה מנהיגה. אלא שזמנים משתנים, ובעתיד הלא רחוק תציג החברה את מה שמסתמן כסדרת מנועים צנועי-נפח חדשה - כולם בעלי ארבעה ואף, שומו שמיים, שלושה צילינדרים. אלה יצטרפו ליחידות היברידיות קיימות ועתידיות.

 

 

מקורות מקורבים לחברה החלו זה מכבר לפזר רמזים עבים בנוגע לתכניות העתידיות, ואט-אט מסתמן במה מדובר. תכנית-אב ראשונית כוללת את החלפת מנועי הבסיס במיני ובסדרות הקטנות יותר - 1 ו-3 - ביחידות שלושה וארבעה צילינדרים מוגדשות, בנפחי מנוע של 1.3 ו-1.8 ליטר. בכל הנוגע להספק המרבי, אין כנראה כל סיבה לחשש. גרסאות המנוע הקטנות והחלשות ביותר יציעו כ-120 כ"ס, בעוד הגדולות והמשודרגות יאפשרו הספק מרבי כפול.

 

מגזין אוטו מוטור וספורט הגרמני פרסם אף רשימה מדויקת של יחידות מנוע עתידיות בשני הנפחים. הגרסה הקטנה יותר בעלת שלושה צילינדרים תהיה לטענתם בנפח מדויק של 1.35 ליטר, עם הספקים שינועו בין 122 ל-180 כ"ס בהתאם לכיול. היחידה הגדולה יותר בעלת ארבעת הצילינדרים, תציע שני הספקים - 204 או 240 כ"ס.

 

נפח המנוע הקטן, בשילוב עם טכנולוגיה מודרנית הכוללת טווין-טורבו, הזרקת דלק ישירה ותזמון שסתומים משתנה, אשר הוצגה כבר במנועי 3.0 ו-2.0 ליטר קיימים, תאפשר פליטת מזהמים מופחתת יחד עם צריכת דלק צנועה יותר. לפי מקורות אחרים, גם מנועי דיזל בעלי שלושה צילינדרים ובנפח קטן, מתוכננים ל-2015. ובכל מקרה, אין צורך לדאוג לקיומן של יחידות אחרות, עם הרבה יותר כוח ולא מעט צילינדרים. אלה ימשיכו לשרת בחרטומי דגמים שונים, למשל ב-M5 החדשה שתיחשף ממש בקרוב, וצפויה להציע "כמעט 600 כ"ס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים