שיווק חרדי: הדוגמן, המיטה הצנועה וקרב הספרים
חברת הביגוד בגיר חיפשה את הדוגמן החילוני שלה לחרדי ללא כל קשר לפורים, עמינח מונעת מלקוחותיה שינה באלכסון ושטראוס ובנק הפועלים מתקוטטות על שוק הספרים החרדי. מבולבלים? המדור מנסה לעשות קצת סדר, בעזרת השם
חברת בגיר יודעת לייצר חליפות לחילונים ולחרדים, אבל לפרסם אותם לציבור החרדי, זה כבר סיפור אחר. לכן פנתה החברה למשרד הפרסום החרדי בולטון פוטנציאל, אשר לצורך הקמפיין בחר דווקא בדוגמן חילוני. במשרד החרדי חשבו על קמפיין חרדי, אך לאחר התלבטויות בחרו דווקא בדוגמן חילוני לשיווק החליפות של המגזר החרדי. בשיחה עם ynet סירבו במשרד להתייחס לסיבה, והסבירו כי הלקוח אינו מעוניין בחשיפה.
המציג אינו חרדי.
מבדיקת המדור בקרב אחד ממשרדי הפרסום החרדי עולה שהסיבה היא דווקא כלכלית. "יש בשוק דוגמנים חרדים, אם כי כמובן פחות בהרבה מהשוק החילוני", הסביר בכיר בעולם הפרסום החרדי. "הסיבה של המשרד היא כנראה כספית ונועדה להשתמש בדוגמן של חברת הבית, ולא להשקיע בעלויות נוספות של דוגמן חרדי".
"חותמת כשרות של בד"ץ יותר טובה מפרסומת" >>
לדברי אותו בכיר, "יש פחות דמויות נערצות מאשר במגזר החילוני, אבל עדיין ניתן למצוא פנים מוכרות. גם במקרה הזה, כל חרדי ידע להבחין שלא מדובר באדם חרדי".
הערת המדור: חרדי לעולם יזהה חילוני גם בתחפושת, ולחילוני (בעלי החברה) זה תמיד ייראה הכי חרדי.
חגיגה ליחיד
בחברת עמינח גם מעוניינים בשוק החרדי ורוצים למכור להם מיטות וכמה שיותר. אולם, במודעה שפרסמו בעיתונות החרדית היה נראה כאילו בחברה מעוניינים רק בציבור הרווקים ואף מיטה זוגית לא הופיע בפרסומת.
תחת הכותרת "חגיגת מבצעי עמינח" פורסמו במודעה מספר מיטות שונות, אולם אפילו לא אחת מהן זוגית. זאת, למרות העובדה שחרדים רבים כן רוכשים מיטות זוגיות הניתנות להפרדה בלילות, בהן על פי ההלכה היהודית יש להפריד אותן.
גורם בעיתונות החרדית הסביר כי המרחק בין חדר המיטות לעיתון רב, ולכן תמונה של מיטה זוגית לא פורסמה. "בכל עיתון יש ועדה רוחנית שמאשרת מה ניתן להכניס ומה לא, ותמונה של מיטה זוגית שום ועדה לא מאשרת", אמר הגורם.
הערת המדור: אם ההורים לא ישנים ביחד, מהיכן באים כל כך הרבה ילדים?
עם הספר
קרב ענקים מתחולל לאחרונה במגזר החרדי בין שתי הוצאות הספרים החרדיות המרכזיות "פלדהיים" ו"אור החיים", אליהן הצטרפו שחקני החיזוק בנק הפועלים ושטראוס, בראשות ציון קינן ועופרה שטראוס. מדובר בתחרות שהשליטה בטריטוריה מתחלקת בין המתחרים בימים אלו, לאור המהפך שחל בעולם חנויות הספרים החרדי שעובר לשליטתן של שתי שחקניות מרכזיות. .
לדברי מנכ"ל המשרד מאיר גל ההתרחבות של פלדהיים ליותר מ-10 סניפים, המשתרעות על פני מאות מטרים בכל חנות בדגש על חוויית קנייה, הביאה את בנק הפועלים לשיתוף פעולה במסגרתו הבנק משלם את הפרסום של הקמפיין המשותף, והרשת מוכרת ספר מסוים בעשרה שקלים, כחלק מקמפיין הבנק לעידוד קריאה
בפתיחת החנות האחרונה של הרשת לפני מספר שבועות אף הגיע מנכ"ל הבנק במטרה לפתוח את הקמפיין המשותף. אלא שברשת "אור החיים" לא צפו בנעשה בחיבוק ידיים. ברשת, שכבר מחזיקה ב-18 סניפים ומתכננת להגיע ל-25 עד סוף השנה, השיקו מועדון ילדים בשיתוף חברת שטראוס.
לדברי יו"ר משרד הפרסום "בולטון פוטנציאל" אברהם בריסק החציון החרדי הוא בגיל 15 וברשת הבינו שהחצי מהקהל הפוטנציאלי נמצא בקרב בני הנוער, ולכן החליטו להקים לו מועדון חברים בנפרד. בריסק המייצג גם את שטראוס פנה אליהם והציע להם שיתוף פעולה במסגרתו ילדים שירכשו ספרים יזכו לחטיפים של עלית.
"באור החיים חיפשו שותף אסטרטגי לקהל של הילדים ולכן פנו לשטראוס", אמר בריסק. "אם פעם חנויות הספרים היו נמצאות במקלטים, הם כבר יצאו משם ועברו לרחובות המרכזיים ומציעות גם פריטי יודאיקה, דיסקים כיפות וטליתות".
הערת המדור: הבחירה בין עופרה שטראוס לציון קינן, מותירה אותנו חצויים.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה וצרכנות